Firma TRW wprowadziła najnowszą generację technologii elektrycznego hamulca postojowego (EPB) u trzech znaczących japońskich producentów pojazdów i planuje w niedalekiej przyszłości rozpocząć współpracę z czwartym. System EPB łączy funkcje konwencjonalnego hamulca hydraulicznego o standardowym zastosowaniu oraz elektrycznego hamulca postojowego do użytku w czasie parkowania i hamowania awaryjnego.
– ,,Jako że EPB jest sterowany elektronicznie, a nie mechanicznie, może być łatwo zintegrowany z różnymi systemami i czujnikami w pojeździe” – mówi Peter Lake, wiceprezes działu sprzedaży TRW – ,,W Stanach Zjednoczonych, ostatnie zmiany NHTSA w ustawie FMVSS 111 mówią, iż produkowane pojazdy muszą być wyposażone w tylne kamery cofania. System EPB może być przykładowo zintegrowany z sygnałami wideo z tych kamer i automatycznie zatrzymać pojazd, gdy na jego drodze wykryta zostanie przeszkoda” – dodaje.
– „Ponadto, EPB można zintegrować z systemem elektronicznej kontroli stabilności pojazdu rozszerzając działanie systemu ABS oraz zwiększając bezpieczeństwo w sytuacjach nagłego hamowania. EPB utrzymuje także pojazd w miejscu bez konieczności trzymania przez cały czas wciśniętego pedału hamulca – doskonałe rozwiązanie na jazdę w korku” – powiedział Lake.
System EPB, zamiast typowego pedału lub dźwigni, wykorzystuje wiązkę przewodów i włącznik, co ułatwia jego stosowanie i pozwala na większą swobodę projektowania wnętrza pojazdu. Małe wymiary systemu czynią go bardzo atrakcyjnym, jako że producenci pojazdów dążą dziś do pozyskiwania nowej przestrzeni w pojeździe. Ponadto system cechuje się znacznie niższą wagą w porównaniu do tradycyjnych systemów hamulca postojowego.
TRW jest światowym liderem w technologii elektrycznych hamulców postojowych z ponad 25 milionami egzemplarzy EPB zamontowanymi w samochodach na świecie. Firma była pierwszą na rynku, która w 2001 roku, wprowadziła do sprzedaży technologię elektronicznie sterowanych hamulców postojowych.
Komentarze