Podczas wymiany uszczelki głowicy silników serii OM 457 / OM 460 dochodzi regularnie do trudności i uszkodzeń, gdyż stosowane uszczelki nie pasują do głowicy pomimo porównania numerów silników.
Następstwem tego jest uszkodzenie silnika związane z wysokimi kosztami naprawy i zdenerwowani klienci.
Celem wyeliminowania tych niebezpieczeństw należy przestrzegać następujących wskazówek: w silnikach o numerach do 085588 zamontowane zostały głowice o gładkiej powierzchni uszczelniającej, bez rowków. (Uszczelka głowicy cylindrów Elring 462.451 – wysokość profilu uszczelniającego z elastomeru: 1,8 mm).
Od numerów silników 085589 zamontowane zostały głowice zmodyfikowane, zawierające wyfrezowane rowki dla przelotów olejowych i wodnych.
W pasujących uszczelkach głowicy, zostały odpowiednio podwyższone profile uszczelniające z elastomeru ( uszczelka głowicy cylindrów Elring 462.202 – wysokość profilu uszczelniającego: 3 mm). Uszczelnienie głowicy silnika możliwe jest jedynie przy zastosowaniu tylko takiej uszczelki!
Podczas wyboru części zamiennych, prosimy Państwa o bezwzględne zwrócenie uwagi, jaka głowica została zamontowana w Waszym pojeździe i która uszczelka głowicy będzie w tym przypadku wymagana. Ponadto należy przestrzegać instrukcji montażowych producenta silnika. Należy tu rozróżnić:
- głowicę silnika z wyfrezowanymi rowkami i pasującą do niej uszczelkę o podwyższonym profilu uszczelniającym (Elring 462.202),
- głowicę silnika bez rowków i pasującą do niej uszczelkę o płaskim profilu uszczelniającym (Elring 462.451).
Komentarze