Dunlop wprowadza technologię, która obniży poziom hałasu wewnątrz pojazdu podczas jazdy nawet o 4 decybele. Technologia Noise Shield niweluje hałas wewnątrz auta, generowany przez rezonans powietrza zamkniętego w oponie.
Hałas ten powstaje, gdy opona toczy się po nawierzchni i jest strukturalnie przenoszony do środka pojazdu. Technologia Noise Shield opracowana przez Dunlopa polega na wyłożeniu wnętrza opony technicznie zaawansowaną pianką, która pomaga ograniczyć wibracje powietrza. Pianka skutecznie tłumi rezonans wewnątrz opony, zmniejszając poziom hałasu nawet o 11 dBA, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie nawet 4 decybele. Wnętrze pojazdu staje się znacznie cichsze zarówno przy mniejszej, jak i większej prędkości auta.
Strukturalnie zaawansowana pianka jest bardzo lekka i nie wpływa na właściwości jezdne opony, ani na jej indeks prędkości. Pianka jest integralną częścią opony przez cały okres eksploatacyjny i w normalnych warunkach nie traci zdolności do tłumienia hałasu.
Dunlop opracował technologię Noise Shield na zlecenie marki Audi do zastosowania w modelach RS6 i RS7, a także w nowym A8. Rozwiązanie jest dostępne w następujących pojazdach i oponach:
-
Audi RS6
- Dunlop Sport Maxx GT – 285/30ZR21 100Y XL1
- Dunlop WinterSport 4D – 285/30ZR21 100W XL
-
Audi RS7
- Dunlop WinterSport 4D – 275/30R21 98W XL
-
Audi A8
-
Dunlop Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y XL
-
Dunlop Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y XL
Komentarze