Producent opon Hankook Tire ogłosił wyniki finansowe firmy za II kwartał 2022 r. ze skonsolidowaną globalną sprzedażą na poziomie 2 039,9 mld KRW (1 520,3 mln EUR) i zyskiem operacyjnym w wysokości 175,2 mld KRW (130,5 mln EUR).
W drugim kwartale 2022 r. firma Hankook odnotowała wzrost łącznej sprzedaży o 12,9% r/r i 13,9% w stosunku do poprzedniego kwartału (k/k). Udało się to osiągnąć pomimo wyzwań zewnętrznych, takich jak zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw czy rosnące koszty surowców. Zysk operacyjny spadł o 6,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale wzrósł o 39,0% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Do tego osiągnięcia przyczynił się zwiększony udział w sprzedaży produktów o wysokiej wartości dodanej oraz skuteczne strategie cenowe.
Sprzedaż opon o dużej średnicy (18 cali lub więcej) do samochodów osobowych pozostała kluczowym motorem wzrostu. Stanowiła ona 39,1% całkowitej sprzedaży opon Hankook do samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 1,1 p.p. Największy udział w tym miał rynek chiński, gdzie sprzedaż opon o dużej średnicy do samochodów osobowych wzrosła o 11,5 punktu procentowego r/r do 51,8% całkowitej sprzedaży. Za nim uplasował się rynek koreański, który odnotował wzrost r/r o 3,4 p.p. do rekordowego poziomu 50,5%. Rynek europejski odnotował wzrost o 0,5 punktu procentowego r/r. Dalszy wzrost skonsolidowanych przychodów wynikał również z wysokiego poziomu sprzedaży na rynku północnoamerykańskim zarówno opon OE, jak i opon na wymianę.
Jednak wolumeny sprzedaży w II kwartale i zysk operacyjny odnotowały spadek w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co było spowodowane wpływem konfliktu Rosja-Ukraina na rynek, lockdownem w Chinach i rekordowo wysoką inflacją.
Oprócz ustabilizowanych wyników biznesowych, w drugim kwartale firma Hankook znacznie zintensyfikowała również swoje wysiłki w celu zapewnienia sobie przyszłej pozycji lidera w branży. W maju firma Hankook otworzyła największy w Azji ośrodek testowy „Hankook Technoring”, co pozwala jej zrobić kolejny krok naprzód jako lider innowacji technologicznych.
Tor testowy zapewnia rygorystyczne warunki testowe dla najbardziej zaawansowanych produktów Hankook, w tym opon do pojazdów elektrycznych i supersamochodów. Ma on odegrać kluczową rolę w spełnieniu surowych wymagań producentów samochodów, a także w przyspieszeniu nadejścia ery pojazdów elektrycznych.
W Europie w tym samym miesiącu firma Hankook wprowadziła swoją pierwszą rodzinę opon zaprojektowanych specjalnie do pojazdów elektrycznych. Gama iON (wymawiane jako /ai’on/), dostępna z bieżnikami letnimi, zimowymi i całorocznymi (w zależności od rynku), zostanie w tym roku wprowadzona również na inne rynki.
W drugim kwartale Hankook kontynuował dostawy opon OE do samochodów premium. Godnym uwagi wydarzeniem było rozpoczęcie dostarczania przez firmę opon Ventus S1 evo 3 ev dla modeli Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron. Szeroko zakrojone działania Hankook związane z instalacją oryginalnego wyposażenia w modelach elektrycznych Audi rozpoczęły się w czerwcu ubiegłego roku od pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego Audi – Audi e-tron GT.
Hankook pokonał również swoich konkurentów, zwłaszcza w wynikach testów opon przeprowadzonych przez renomowane magazyny motoryzacyjne. Firma zdobyła trzy nagrody w konkursie Auto Express Product of the Year Awards 2022, organizowanym przez czołowy brytyjski magazyn motoryzacyjny Auto Express. Opona Hankook Ventus S1 evo 3 zdobyła tytuł „Summer Tyre Product of the Year 2022” („Produkt roku 2022 wśród opon letnich”), natomiast model Hankook Kinergy 4S 2 otrzymał nagrodę „Product of the Year” („Produkt roku”), uzyskując wysokie oceny w testach aquaplaningu. Opona Hankook Winter i*cept RS 2 w tym samym teście uzyskała solidną ocenę „Commended” („Wyróżnienie”).
Celem Hankook jest osiągnięcie w tym roku dwucyfrowego wzrostu oraz zwiększenie udziału sprzedaży opon o dużej średnicy do 42% całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych. Firma skoncentruje się również na zdobyciu pozycji lidera w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.
Komentarze