Sachs Race Challenge 2014 to już druga polska edycja cyklu szkoleń, połączonych z moto-atrakcjami dla uczestników. Co tym razem przygotowano i czym impreza będzie różnić się od ubiegłorocznej? Na te i inne pytania odpowiedział nam Peter Rothenhöfer – Dyrektor Przedstawicielstwa ZF Friedrichshafen AG na Polskę.
W ubiegłym roku klienci ZF rywalizowali w ramach Sachs Roadshow, w tym, czeka na nich Sachs Race Challenge. To imprezy podobne, ale nie tożsame – jakie są podstawowe różnice pomiędzy edycjami?
Podstawową różnicą jest miejsce wydarzeń oraz charakter atrakcji czekających na uczestników. W 2013 roku Sachs Roadshow odbył się w czterech lokalizacjach w Polsce na lotniskach, zamkniętych obiektach asfaltowych oraz profesjonalnych torach wyścigowych. Tegoroczna edycja, co odzwierciedla jej nazwa, nastawiona jest na większą samodzielność uczestników oraz emocje związane z rywalizacją na obiektach rallycrossowych w Słomczynie, Debrznie i Wrocławiu.
Sachs Race Challenge, mimo wielu przewidzianych w jego programie atrakcji, jest przede wszystkim cyklem szkoleń technicznych. Tegoroczną ciekawostką jest szkolenie dotyczące układów hybrydowych – tematu, wydaje się, słabo rozpowszechnionego na polskim rynku.
Patrząc na rozwój motoryzacji, należy spodziewać się, że liczba pojazdów z napędem hybrydowym na polskich drogach będzie rosła. Tym samym, mechanicy będą musieli coraz częściej pomagać swoim klientom również w tym zakresie. Dlatego już teraz chcemy zapewnić im dostęp do wiedzy związanej z tego typu rozwiązaniami. Program szkoleń ZF poświęconych temu tematowi jest obecnie dopracowywany, a o jego szczegółach poinformujemy w najbliższym czasie.
Tegoroczne szkolenie sprzedażowe ma dotyczyć m.in. procesu reklamacji. Podobno uwagę słuchaczy ma przyciągnąć humorystyczna forma zajęć?
Pomimo najwyższych starań mechaników, reklamacje są i będą nieodłącznym elementem ich pracy. Mamy nadzieję, że dzięki proponowanej formule zajęć, ten trudny, ale i niezwykle ważny temat, będzie mógł być przekazany w bardziej przystępny sposób. Wychodzimy z założenia, że profesjonalnie przeprowadzony proces reklamacji może mieć pozytywny wpływ na wizerunek warsztatu.
Uczestnicy ubiegłorocznej imprezy (Sachs Roadshow) pozytywnie oceniali jazdy porównawcze samochodem ze sprawnymi oraz niesprawnymi amortyzatorami. Wówczas porównanie odbywało się to na płaskim torze, teraz będzie miało miejsce w warunkach rallycrossu. Czy pozwoli to lepiej pokazać właściwości sprawnych i niesprawnych części?
Część szkoleń z zakresu działania amortyzatorów i towarzyszące im jazdy porównawcze odbędą się na części toru o utwardzonej nawierzchni. Będzie to kontynuacja tematu z ubiegłorocznej akcji Roadshow, w której tym razem skupimy się na aspekcie prawidłowego działania zawieszenia przedniego. Podczas jazd porównawczych uczestnicy będą mieć niepowtarzalną okazję przekonać się samemu, jak ważne w kwestii bezpieczeństwa jest prawidłowe działanie przednich amortyzatorów w pojeździe.
W ubiegłym roku imprezę uświetniła obecność Jörga van Ommena – znanego niemieckiego kierowcy wyścigowego. Czy w tym roku uczestnicy spotkają się z inną znaną osobistością?
Postanowiliśmy skorzystać z doświadczenia Jörga van Ommena, również w tym roku. Będzie on pomagał nam w organizacji Sachs Challenge w zakresie przygotowania toru i aut pod kątem rallycrossu. Razem ze swoim zespołem, poprowadzi on praktyczną część instruktażową dla uczestników spotkań.
Wielu uczestników Sachs Race Challenge będzie z pewnością wyczekiwać jazd po torze rallycrossowym w specjalnie przygotowanych Mercedesach C280. Czy na torze pojawią się też inne pojazdy?
Mercedesy C280 będą podstawowymi pojazdami, którymi uczestnicy będą poruszać się po torach rallycrossowych. W szkoleniach z zakresu działania amortyzatorów wykorzystane zostaną z kolei Volkswageny Golfy V. Przewidujemy również gościnny udział ciężarówki wyścigowej, która pojawi się podczas jednego z dni przewidzianych dla warsztatów pojazdów ciężarowych.
Czy przygotowano jakieś jeszcze atrakcje specjalnie z myślą o przedstawicielach segmentu pojazdów ciężarowych?
Obecnie pracujemy nad szczegółami każdego z dni Race Challenge 2014. Specjaliści segmentu pojazdów ciężarowych są dla nas bardzo ważną grupą uczestników tych spotkań. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić im dodatkowe atrakcje, związane z segmentem z jakim mają do czynienia w codziennej pracy. Szczegóły dotyczące tych spotkań przekażemy już w najbliższym czasie.
Ubiegłoroczny cykl szkoleniowy został uznany przez Waszą firmę za duży sukces. Jakie są oczekiwania wobec tegorocznej edycji?
Tegoroczna akcja, już w dniu rozpoczęcia zapisów okazała się dużym sukcesem. Otrzymaliśmy zaskakującą liczbę zgłoszeń już w pierwszym tygodniu otwarcia list. Teraz musimy dołożyć wszelkich starań, aby zaprezentować jeszcze wyższy poziom spotkań, które pozostaną w ich pamięci uczestników na bardzo długi czas. Przede wszystkim liczymy, że podobnie jak w ubiegłym roku program szkoleń poszerzy zakres kompetencji pracowników branży warsztatowej. Podczas prowadzonych przez naszych ekspertów spotkań, uczestnicy zapoznają się z najbardziej aktualnymi informacjami technicznymi, praktycznymi poradami oraz najnowszymi produktami z oferty koncernu ZF. Jednocześnie, spotkania w ramach Sachs Race Challenge to doskonała okazja do złapania wyścigowego bakcyla i podniesienia poziomu adrenaliny.
Komentarze