W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia.
W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale korbowym, które są przenoszone na pedał sprzęgła poprzez system hydrauliczny. Regulator częstotliwości tłumi pulsacje płynu w układzie hydraulicznym, przez co zapobiega wibracjom na pedale sprzęgła.
W większości przypadków wada ta jest błędnie przypisywana do niesprawnej tarczy sprzęgła lub dwumasowego koła zamachowego.
Schaeffler Automotive Aftermarket rekomenduje z tego powodu następującą procedurę testową:
• sprawdzić czy oprogramowanie komputera sterującego silnikiem jest zaktualizowane
• sprawdzić czy zamontowany jest regulator częstotliwości
Jeśli jest to konieczne, przewód hydrauliczny z regulatorem drgań powinien być wymieniony i następnie ponownie zamontowany. Odpowiednie części zamienne są dostępne u producenta pojazdu.
Informacje o pojazdach, których może dotyczyć problem:
Audi: A3, Sportback, Quattro, Cabrio
Seat: Altea, Leon, Toledo, Ibiza
Skoda: Octavia, Superb, Fabia, Roomster
VW: Golf, Golf Plus, Jetta, Passat, Scirocco, Eos, Polo, Touran
Silnik: 1.9 TDI
Kod silnika: BKC, BLS, BXE
Nr. OE: 1K1 721 564 AP
Wszelkie odniesienia do numerów części zamiennych dla producentów pojazdów OES, służą jedynie celom porównawczym.
Komentarze