Pora na wiosenną kontrolę samochodu

18 kwietnia 2017, 10:37

Śnieg, niskie temperatury, piasek, sól czy żwir do posypywania dróg – zima zbiera żniwo kosztem naszych samochodów.

Użytkownicy pojazdów coraz bardziej dbają o bezpieczeństwo

Z reprezentatywnej ankiety przeprowadzonej przez instytut badania rynku YouGov wynika, że jeden na trzech właścicieli samochodów w Niemczech robi przegląd wiosenny. Chcąc zwiększyć świadomość kierowców i zachęcić ich do przeglądów, eksperci z ZF Aftermarket sprawdzają, jakie szkody warunki zimowe panujące na drogach mogą wyrządzić samochodom. Podkreślają też znaczenie wiosennej kontroli ważnych dla bezpieczeństwa części pojazdu, których przegląd warto połączyć z sezonową wymianą opon.

Według niemieckiego Federalnego Biura Statystycznego w czasie ciężkich zim na drogach rozrzuca się prawie 3,5 mln ton żwiru. Choć pomaga on kierowcom unikać wpadnięcia w poślizg, żwir jest bardzo szkodliwy dla ważnych elementów podwozia. Zdaniem ekspertów ZF Aftermarket profesjonalny przegląd podwozia to absolutna konieczność po zimie. Sezonowa wymiana opon to doskonała okazja do kontroli zużycia klocków i tarcz hamulcowych. Równocześnie mechanik powinien sprawdzić przewody i szczęki hamulcowe pod kątem ich funkcjonalności, trwałości i szczelności.

Uszkodzone amortyzatory stwarzają poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa

Uszkodzony amortyzator znacznie pogarsza jakość hamowania – wydłuża drogę hamowania i osłabia kontrolę trakcji podczas pokonywania zakrętu. Jednocześnie zwiększa się ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Spada również skuteczność powszechnie stosowanych wspomagających układów elektronicznych, np. systemu ABS. Eksperci rekomendują kierowcom, aby zlecali przeglądy amortyzatorów i pozostałych podzespołów zawieszenia najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 80 tys. km, a każdy kolejny co 20 tys. km.

Elementy zawieszenia samochodu

Niskie temperatury, deszcz i zabrudzenia na drodze dają się we znaki wrażliwym elementom zawieszenia. Wiosenny przegląd powinien obejmować kontrolę szczelności osłon gumowych na przegubach kulowych oraz sprawdzenie drążka kierowniczego, jego końcówek oraz przegubów kulowych. Specjaliści z ZF Aftermarket zalecają też kontrolę osłon przegubów i pierścieni blokujących sprężyny. Te elementy zużywają się stopniowo, jednak ich stan ma duże znaczenie w sytuacjach awaryjnych, które zdarzają się podczas jazdy.

Informacja o potencjalnych zagrożeniach przekazana przez specjalistów zwiększa zaufanie do warsztatu, a kierowcy serwisujący w nim samochody stają się jego lojalnymi klientami. Wiosenna kontrola zapewnia utrzymanie pojazdu w dobrym stanie i wysoki poziom bezpieczeństwa jego pasażerów. Takie podejście zwiększa również wartości samochodu w przypadku sprzedaży.

Wysoki poziom satysfakcji klienta dzięki częściom jakości OEM

ZF Aftermarket poprawia bezpieczeństwo na drodze, oferując szeroki wybór produktów jakości OEM: hamulce TRW, amortyzatory Sachs, podwozia i podzespoły układu kierowniczego Lemförder, a także usługi doskonale wyposażonych warsztatów, które zaspokajają potrzeby kierowców w zakresie serwisu i dokonywanych napraw. Ponadto, specjaliści rynku aftermarketowego proponują szeroki zakres usług, stanowiących wartość dodaną dla serwisu: od szkoleń praktycznych po informacje techniczne i wsparcie
w planowaniu profesjonalnego warsztatu.

– Nasze produkty, sprzedawane są pod renomowanymi markami Sachs, Lemförder i TRW, charakteryzują się wysoką jakością i trwałością. Naszym klientom oferujemy również szeroki zakres usług zwiększających wartość świadczonych usług. Otrzymują oni dostęp do szkoleń oraz najnowszych informacji technicznych, w których mogą bez problemu znaleźć opis każdej części za pomocą aplikacji ZF Part Finder. – wyjaśnia Richard Adgey, Dyrektor ds. Zarządzania Produktem ZF Aftermarket.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!