„Sprzęt komputerowy dla warsztatów powinien być kompleksowy” – wywiad z Getac

2 listopada 2022, 10:10

Wybór odpowiedniego sprzętu warsztatowego to bardzo duże wyzwanie, które należy dokładnie przemyśleć i sprawdzić. Dotyczy to zarówno narzędzi, podnośników, maszyn, ale także sprzętu komputerowego i oprogramowania specjalistycznego, dzięki któremu warsztat będzie mógł świadczyć usługi z zakresu diagnostyki. O tym, na co w pierwszej kolejności należy zwracać uwagę przy wyborze wspominanych maszyn informatycznych, rozmawiamy z Russellem Younghusbandem, Global Automotive Director Getac.

Agnieszka Wraga-Marciniak: Jakie były początki firmy Getac na rynku polskim? Jakie są najpopularniejsze i najchętniej wybierane przez właścicieli warsztatów modele Waszych sprzętów?

Russell Younghusband: Getac jest obecny na polskim rynku od 2009 r. Przez te lata firma pokazała, że jej doświadczenie wpływa na spełnienie oczekiwań naszych klientów. Nadal chcemy się rozwijać i oferować naszym klientom i partnerom wytrzymałe rozwiązania i spersonalizowane usługi, takie jak program Getac Select. Dzięki niemu staliśmy się preferowanym dostawcą rozwiązań w zakresie usług użyteczności publicznej, transportu i logistyki, bezpieczeństwa publicznego i obrony. Oczywiście jednym z głównych rynków dla Getac jest sektor motoryzacyjny, który dostarcza swoje rozwiązania stacjonarne i zdalne pracownikom warsztatów samochodowych. Najpopularniejsze produkty marki na polskim rynku to model F110, czyli bardzo wytrzymały tablet z 11,6-calowym ekranem oraz model S410, czyli notebook z 14-calowym ekranem.

Czy mogę prosić o wyjaśnienie, czym dokładnie jest program Getac Select? Od kilku lat oferujecie to rozwiązanie swoim klientom i partnerom.

Dla każdego segmentu przemysłowego, zwłaszcza motoryzacyjnego, Getac udostępnia program Getac Select, który oferuje klientom szybki i pewny sposób na rozwiązanie problemów informatycznych. Program ten łączy wstępnie skonfigurowane urządzenia, oprogramowanie, akcesoria i profesjonalne usługi w szereg specjalistycznych rozwiązań zoptymalizowanych pod kątem określonych zastosowań i grup użytkowników przemysłu motoryzacyjnego. Wszystko to pochodzi z jednego, centralnego źródła, dzięki czemu jest odpowiednio dopasowane. To uproszczone podejście pozwala klientom na korzystanie z optymalnej dostępności produktów i skróconych czasów dostawy.

Dla przemysłu motoryzacyjnego Getac Select dostarcza szereg niestandardowych rozwiązań dostosowanych do aplikacji motoryzacyjnych – jest to elektroniczna kontrola stanu pojazdu, inteligentne planowanie wizyt w warsztatch, diagnostyka oparta na komputerach PC, cyfrowe publikacje techniczne, badania i rozwój oraz inżynieria i produkcja samochodów. Użytkownicy programu po raz pierwszy mogą zaopatrzyć się we wszystko czego potrzebują, z jednego miejsca. wszystkie urządzenia są dokładnie przetestowane i certyfikowane.

Na co warto zwracać uwagę podczas wyboru najlepszego sprzętu komputerowego do warsztatu? Jakie są najważniejsze wytyczne?

Szukając wytrzymałych rozwiązań i produktów do potrzeb warsztatu samochodowego, Getac sugeruje rozważenie kluczowych punktów, którymi warto kierować się podczas wyposażania swojego warsztatu. Pierwszy z nich to wybór optymalnego rozmiaru ekranu.  Rejestrowanie danych, odczytywanie publikacji technicznych oraz schematów okablowania wymaga odpowiedniego dużego ekranu w celu lepszego i dokładniejszego przeglądania. Getac oferuje pełną gamę tabletów i laptopów o przekątnej od 7 cali do 15,6 cala. Druga kwestia to połączenie sieciowe dostępne bez dodatkowego okablowania – urządzenia Getac mogą łączyć się bezpośrednio z pojazdem, VCI i infrastrukturą warsztatową za pomocą podwójnej sieci WLAN i Bluetooth. Niezmiernie ważne jest, aby wszystkie sprzęty posiadały odpowiednią certyfikację i wsparcie techniczne obowiązujące na całym świecie. Nasze produkty mają takie specyfikacje, obsługują główne programy OEM. Dodatkowo posiadają wsparcie techniczne wykształconych techników, są skonstruowane w ten sposób, aby można było z nich korzystać zarówno w niezależnym warsztacie samochodowym, jak również w autoryzowanym serwisie obsługi. Warto także pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu gwarancyjnym na wypadek uszkodzenia sprzętu. Getac oferuje swoim klientom usługę napraw bumper-to-bumper, co jest ważne dla konieczności zapewnienia ciągłości pracy w warsztacie. Na koniec warto wspomnieć o usługach subskrypcji w celu rozłożenia inwestycji na dłuższy okres. Kierowanie się powyższymi zasadami pozwoli obniżyć koszty zakupu sprzętu informatycznego niezbędnego do diagnostyki komputerowej w warsztacie samochodowym. Eliminuje także potrzebę zakupu oddzielnych urządzeń do różnorakich potrzeb.

Czy możliwości techniczne tych komputerów pozwalają na instalowanie programów diagnostycznych, programów do zarządzania warsztatem, katalogów części itp.?

Urządzenia Getac wyposażone są w najnowsze wersje systemów operacyjnych Android i Windows, w związku z czym każdy program, który działa na tych dwóch platformach, może być zainstalowany na naszych sprzętach. Jak wiadomo, w warsztatach samochodowych istnieje dużo kanałów przesyłu niezbędnych informacji – tak jak wspomniałaś w pytaniu. Nasza oferta pozwala na optymalne wykorzystanie naszych rozwiązań – do przeprowadzania diagnostyki samochodowej, wyszukiwania informacji technicznych i schematów budowy pojazdu i jego części. Posiadają też możliwość prowadzenia kart pracy pracowników w formie online. Getac jest preferowaną platformą diagnostyczną dla wielu producentów OEM i dostawców na całym świecie. Naszymi wieloletnimi klientami są Volkswagen i BMW, jak również grupa dealerska Selmar w Europie Środkowo-Wschodniej (Selmar).

W jaki sposób komputery zabezpieczone są przed warunkami warsztatowymi – smarem, wilgocią, pyłem i substancjami chemicznymi?

Getac produkuje urządzenia o wzmocnionej konstrukcji. Wszystkie elementy przechodzą rygorystyczne testy wytrzymałościowe, aby móc sprostać wszystkim wymaganiom. Sprzęty są zaprojektowane do pracy w ekstremalnych warunkach i posiadają międzynarodowy certyfikat MIL-STD-810H. Posiadają standard wodoodporności wynoszący IP67, opcjonalny certyfikat mgły solnej i są zgodne z certyfikatem ATEX Strefa 2/22. Technologie opracowane przez inżynierów Getac zapewniają odporność na kurz, wibracje oraz upadki z wysokości do 180 cm. Urządzenia Getac mogą również z łatwością wytrzymać ekstremalnie niskie i wysokie temperatury pracy (od -29°C do +63°C). W słoneczne dni pracę ułatwia ekran z funkcją wysokiej jasności, która dochodzi do 1400 nitów.  Posiadamy ponad 30-letnie doświadczenie, a nasze rozwiązania są cenione na całym świecie za solidność i innowacyjny charakter. Dodatkowo są one testowane przez niezależnych badaczy.

Jak wygląda kwestia gwarancji Waszych komputerów? Czy jest taka, jak w przypadku innych komputerów, czy działa na innych zasadach?

Nasze rozwiązania mogą pochwalić się bardzo dobrym wskaźnikiem TCO (całkowitym kosztem posiadania), z 2,9x niższym wskaźnikiem awaryjności w porównaniu do produktów konkurencji. Produkty Getac posiadają również dłuższym cyklem życia produktu. Nasze  urządzenia są objęte gwarancją od 3 do 5 lat, obejmującą przypadkowe uszkodzenia. Oferujemy także usługę bumper-to-bumper, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że wypadki mogą spowodować wyłączenie sprzętu w najmniej spodziewanym momencie. To z kolei skutkuje przestojami w warsztacie. Nasi klienci mogą liczyć na to, że przywrócimy ich urządzenia do eksploatacji w ciągu kilku dni. Pomaga to zminimalizować koszty IT w przedsiębiorstwie.

Co oprócz komputerów znajduje się w Waszej ofercie?

Oprócz laptopów i tabletów w naszej ofercie znajduje się również oprogramowanie i rozwiązania wideo. Usługi Getac dla branży motoryzacyjnej zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić kompleksowość w całym łańcuchu rynku samochodowego – od producentów i jakości OEM, przez dealerów, na warsztatach niezależnych skończywszy. W szybko zmieniającej się branży utrzymanie przewagi konkurencyjnej nigdy nie było ważniejsze. Naszym celem jest pomoc warsztatom w zwiększeniu przychodów z obsługi posprzedażnej i obniżeniu kosztów operacyjnych poprzez pakiet zintegrowanych produktów oprogramowania. Digitalizują one kompleksową obsługę samochodu po sprzedaży – na przykład planowanie napraw oraz zdalne sprawdzanie stanu podzespołów pojazdu.

Czy pracujecie obecnie nad kolejnymi innowacjami w Waszych produktach?

Getac nadal będzie kontynuował swój rozwój, aby być w czołówce nowych technologii, takich jak 5G. Aby móc oferować kompletne rozwiązania wzmacniamy współpracę z naszymi stałymi partnerami, ale także nawiązujemy nowe kontakty. Getac Automotive Solutions umożliwia ludziom współpracę z maszynami przy użyciu najnowszych technik sztucznej inteligencji i technik samodzielnego uczenia się. Zautomatyzowane procesy pracy pozwolą na zaoszczędzenie pracy, przy jednoczesnej maksymalizacji wydajności i zapewnieniu klientom odpowiednich informacji. Kluczowa jest dla nas również integracja z systemami innych firm, takimi jak DMS.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Miki, 3 listopada 2022, 8:26 0 0

Specjalista ubrany w ortalionowy dres z trzema paskami. I w dodatku wygnieciony!
Takim specjalistom dziękujemy!
I jeszcze te maseczki.... porażka.

Odpowiedz