Mechanicy wiedzą o istnieniu rozwiązania Pass Thru, ale w większości z niego nie korzystają. Takie wnioski przynoszą wyniki naszej ankiety. Dlaczego funkcja umożliwiająca łączenie się z serwerami producentów pojazdów wciąż nie jest doceniana przez warsztaty?
Dzięki funkcji Pass Thru warsztaty niezależne, posiadające odpowiednie testery diagnostyczne, mogą uzyskać dostęp do oprogramowania serwisowego samochodów w celu wykonania aktualizacji lub programowania sterowników. Połączenie się z serwerami producenta pojazdu wymaga uiszczenia opłaty, ale w wielu przypadkach jest jedyną drogą dla warsztatu do wykonania naprawy pojazdu. Mimo to, wyniki naszej ankiety wskazują, że z rozwiązania korzysta tylko ok. jedna trzecia warsztatów.
Nie
Dlaczego aż 68% badanych nie korzysta z Pass Thru? Powody są różne, jednak najczęściej wskazywanym był brak zapotrzebowania na takie rozwiązanie w warsztacie (21%). Zastanawiającym jest fakt, że aż 18% uczestników, nie wiedziało o istnieniu Pass Thru aż do wzięcia udziału w naszym badaniu. 19% ankietowanych deklaruje, że nie posiada odpowiedniego testera diagnostycznego, natomiast 10% przyznaje, że po prostu nie umie obsługiwać tej funkcji.
Brak umiejętności obsługi Pass Thru jest oczywiście najczęściej związany z brakiem odbycia odpowiednich szkoleń. Wyraźne zapotrzebowanie na tego typu kursy widać po odpowiedzi na kolejne pytanie w ankiecie: “Co mogłoby Cię skłonić do korzystania z Pass Thru?”. Aż 40% badanych udzieliło odpowiedzi wskazującej na szkolenia z wiedzy o tym rozwiązaniu. Istotną rolę gra jednak także aspekt finansowy, gdyż nasi ankietowani uznają za zbyt wysokie zarówno ceny dostępu do oprogramowania, wytyczane przez producentów pojazdów, jak i ceny testerów kompatybilnych z Pass Thru.
Tak
Połowa warsztatów korzystających z Pass Thru robi to dość często – przynajmniej kilka razy w miesiącu. Druga połowa najwyraźniej rzadko ma styczność z naprawami, wymagającymi skorzystania z tej funkcji.
Co ciekawe, większość mechaników zajmujących się Pass Thru nie przeszła specjalistycznego szkolenia, wdrażającego w obsługę tej funkcji.
W ocenie tego, czy inwestycja w Pass Thru była korzystna, dominują opinie pozytywne, jednak tylko 17% badanych uznaje, że usługa przyczyniła się bezpośrednio do zwiększenia liczby klientów warsztatu. Biorąc pod uwagę rozwój rynku, za pozytyw należy uznać także fakt utrzymania stałej liczby klientów, bez konieczności odsyłania ich do ASO lub innego warsztatu niezależnego. Tę odpowiedź wskazało aż 41% osób. Tylko 14% badanych uznało inwestycję Pass Thru za stratę pieniędzy.
Nasza ankieta przyniosła kilka istotnych wniosków dotyczących Pass Thru, które dla porządku postanowiliśmy przedstawić w punktach:
- funkcja ta jest jeszcze nadal mało powszechna na polskim rynku, co biorąc pod uwagę rosnącą liczbę młodych rocznikowo pojazdów na ulicach, może dziwić;
- zarówno osoby korzystające jak i nie korzystające z Pass Thru odczuwają niedobór szkoleń w tym zakresie;
- większość warsztatów, które zainwestowały w świadczenie usług związanych z Pass Thru nie żałuje tej decyzji;
- warsztaty korzystające z Pass Thru nie odczuwają gwałtownego napływu klientów, ale też nie tracą dotychczasowych, co w przypadku braku dostępu do Pass Thru mogłoby być odczuwalne;
- barierą dla inwestycji w świadczenie usług związanych z Pass Thru są brak wiedzy, ceny urządzeń kompatybilnych oraz koszt dostępu do oprogramowania producentów pojazdów;
Podzielcie się z nami swoimi wnioskami dotyczącymi wyników ankiety w komentarzach pod artykułem.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 22 sierpnia 2019, 8:51 0 0
Gdzie można znaleźć informacje o tym produkcie?
Odpowiedz
iglotkz, 23 sierpnia 2019, 22:04 0 0
szkolenia bosch
Odpowiedz
Kovic, 27 sierpnia 2019, 19:16 0 0
Te 32% to już jest cyfra mocno przesadzona.
Odpowiedz