Nierównomiernie startym oponom można przywrócić optymalne właściwości jezdne i przejechać na nich jeszcze wiele kilometrów. Wystarczy wyrównać bieżnik opony do wysokości, jaką ma w najbardziej wytartym miejscu. Tylko jak to zrobić, z odpowiednią precyzją, aby nie zepsuć opony jeszcze bardziej?
Klient zjawia się w serwisie narzekając na hałasujące opony. Po bliższym zapoznaniu się z problemem okazuje się, że bieżnik obu przednich opon jest z jednej strony mocno starty. Klient zgadza się z naszą sugestią, że może to być skutkiem ostrego hamowania, gdyż takie zdarzenie miało niedawno miejsce. Tylko co teraz zrobić z prawie nowymi, drogimi oponami? Nawet najprecyzyjniejsze wyważenie kół nic nie pomoże, nadal będą biły i hałasowały. Czy takie opony nadają się już tylko do utylizacji?
Na szczęście nierównomiernie startym oponom można przywrócić optymalne właściwości jezdne i przejechać na nich jeszcze wiele kilometrów! Jak podpowiada logika, wystarczy wyrównać bieżnik opony do wysokości, jaką ma w najbardziej wytartym miejscu. Wówczas znów będzie miała idealnie okrągły obwód, a co za tym idzie – prawidłową przyczepność i opory toczenia. Tylko jak to zrobić, z odpowiednią precyzją, aby nie zepsuć opony jeszcze bardziej?
Rozwiązaniem jest urządzenie, służące do precyzyjnego wyrównywania bieżnika – CENTRIK 100. Zasada jego działania jest prosta: koło montujemy na wale, podobnie jak w przypadku wyważarki i rozpędzamy. Następnie do czoła opony zbliża się ściernica, obracająca się w kierunku przeciwnym i równomiernie ściera kolejne mikrometry bieżnika, aż do osiągnięcia pożądanego efektu. Ściernica jest kontrolowana przez system przekładni mechanicznych, pozwalających na jej precyzyjne sterowanie. Cały proces trwa zaledwie kilka minut, a do obsługi urządzenia wystarczą dwa włączniki (obrotów koła i ściernicy) oraz precyzyjna korbka do kontroli ścierania.
Dzięki urządzeniu CENTRIK 100 zyskaliśmy kolejnego zadowolonego klienta, który z entuzjazmem będzie zachwalał nasz serwis znajomym, co jest najlepszą znaną do tej pory formą reklamy.
Dystrybucja: Świstowski S.A., www.swistowski.pl
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 25 lipca 2013, 14:48 0 -1
no bez żartów :) wyząbkowanie powstaje z kilku powodów:
-uszkodzonych amortyzatorów
-złej geometrii
-jazdy przede wszystkim na trasach (nie wycieranie się opon na zakrętach)
Więc takie uszkodzenia z automatu powstają już po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów więc zużycie bieżnika jest już znaczne,wycierając go jeszcze dodatkowo pogarszamy warunki jezdne!!!!! to jest nieekonomiczne :)
Odpowiedz
Anonim, 20 maja 2014, 15:51 0 0
...a zdajesz sobie sprawę że wszystko jest w porządku ,a i tak będzie ząbkować...fizyka się kłania ..pomyśltrocjhę
Odpowiedz
Sylwester, 24 grudnia 2022, 15:16 0 0
Jestem z Dolnego Śląska... Gdzie mogę w taki sposób naprawić 4 opony które mają delikatne bicia .... opony założone i koła wyważone
Odpowiedz