Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
2 stycznia 2018, 9:01
Firma Liqui Moly, znana głównie jako producent środków smarnych oraz chemii warsztatowej, zostanie sprzedana grupie Würth.
Ernst Prost – CEO Liqui-Moly
Firmy Liqui Moly i Würth współpracują ze sobą od prawie 20 lat. Zakres działania tej drugiej znacznie wykracza poza motoryzację. Jest to także przedsiębiorstwo z większym kapitałem, posiadające w portfolio 400 firm o rocznych przychodach przekraczających 12,5 mld Euro i zatrudniające ponad 73 tys. pracowników. Liqui Moly w ramach grupy Würth ma pozostać podmiotem niezależnym.
Oficjalnym powodem sprzedaży Liqui Moly, podanym przez dyrektora generalnego – Ernsta Prosta – jest zabezpieczenie przyszłości firmy. 60-cio latek póki co pozostanie na czele przedsiębiorstwa. Także pracownicy mają zachować swoje posady.
Kondycja firmy Liqui Moly w momencie sprzedaży akcji jest korzystna. W ubiegłym roku odnotowała ona wzrost kapitału własnego oraz pobiła kolejny rekord sprzedaży wynikiem 500 mln Euro. Osiągnęła także 40 mln zysku brutto i jest wolna od zadłużenia.
– Głupotą byłoby zmieniać cokolwiek na drodze sukcesów firmy notowanych w ciągu ostatnich kilku lat. Wszystko będzie kontynuowane tak, jak wcześniej – pod większym dachem, który zapewnia lepszą ochronę. – powiedział Ernst Prost.
Wpływ transakcji na polski rynek
Zapytaliśmy przedstawicieli polskiego oddziału Liqui Moly o konsekwencje zmiany właściciela firmy dla jej działalności na polskim rynku. Poniżej przedstawiamy odpowiedź Piotra Kasprzaka, prezesa zarządu Liqui Moly Polska:
Piotr Kasprzak, Liqui Moly Polska
Z punktu widzenia Liqui Moly Polska Sp. z o.o. zmiana właściciela w perspektywie krótko i średnio terminowej nie ma żadnego znaczenia. Ernst Prost nadal będzie zarządzać Liqui Moly GmbH, a ponadto w zarządzie pojawi się wieloletni współpracownik Prosta, dotychczasowy szef sprzedaży na Niemcy Günter Hiermaier. Pan Hiermaier posiada 27 letni staż pracy w Liqui Moly i ma istotny wpływ na strategię sprzedażową Liqui Moly.
Ernst Prost w zeszłym roku skończył 60 lat. Coraz częściej zadawaliśmy sobie pytania, co dalej będzie z Liqui Moly. Z tego punktu widzenia decyzja pana Prosta oznacza dowód na jego ogromną troskę o los firmy i jej pracowników. Wejście do grupy WÜRTH daje nam stabilność finansową, zapewnia lepszy dostęp do surowców i pozwala na jeszcze szybszy rozwój.
Liqui Moly Polska Sp. z o.o. zakończyło 2017 r. sprzedażą na poziomie 33 mln zł, co oznacza 27% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Konsekwentnie realizujemy swoją strategię skoncentrowaną na niezależnych warsztatach samochodowych zaopatrywanych wyłącznie przez naszych dystrybutorów. Jedyną istotną zmianą w naszej strategii marketingowej jest znaczące zwiększenia nakładów na komunikację z klientami ostatecznymi, co jest możliwe dzięki zwiększaniu budżetu marketingowego. Zamierzamy dalej rozwijać projekt Liqui Moly Pro-Line serwisów. Chcemy również istotnie zwiększyć udział sprzedaży olejów silnikowych i przekładniowych w szczególności olejów do automatycznych przekładni.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do dz...
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 4 stycznia 2018, 10:43 0 0
Synergia
Odpowiedz