W minionym miesiącu postanowiliśmy zbadać, jak na rynku motoryzacyjnym odczuwana jest konkurencja ze strony innych warsztatów i sklepów. Konkurencja, jako składnik gospodarki rynkowej w przypadku motoryzacji prowadzi między innymi do stałego podnoszenia jakości napraw samochodów. Dzięki temu kierowcy mogą wybierać, gdzie chcą naprawiać swoje samochody.
Przeprowadzony sondaż miał przede wszystkim odpowiedzieć na pytania, jak właściciele warsztatów czy sklepów motoryzacyjnych postrzegają konkurencyjne firmy. Okazało się, iż wzajemna rywalizacja o klienta dla prawie 37% badanych osób jest motywacją do stałego polepszania usług.
Prawie co czwarty badany wskazał, iż konkurencja ze strony innych warsztatów lub sklepów motoryzacyjnych zmusza go do obniżki cen. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia kierowców, gdyż ceny części oraz usług nie są zawyżane w poszczególnych miejscach. Dla 22,6% osób konkurencja budzi obawy o stratę klientów, lecz takie podejście może również przyczyniać się do stałego podnoszenia jakości usług oraz obniżania cen. 16,5% badanych stwierdziło, iż ich firma jest na tyle dobrze rozwinięta, by nie bać się konkurencji ze strony innych warsztatów/sklepów motoryzacyjnych.
Komentarze