HELLA na plusie

23 lipca 2014, 12:46

W roku obrotowym 2013/2014 koncern HELLA odnotował 11-procentowy wzrost sprzedaży sięgającej 5,3 mld euro, co przełożyło się na 340 mln euro zysku operacyjnego (wzrost o 17 proc.). Głównym cel koncernu wciąż jest rozbudowa globalnej sieci technologii i produkcji dla branży samochodowej.

Hella kontynuuje swoją międzynarodową tendencję wzrostową. Na podstawie wstępnych danych wynika, że grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie około 5,3 mld euro (w roku poprzednim 4,8 mld euro). Odpowiada to wzrostowi o około 11 proc., w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk EBIT wzrósł do ok. 390 mln euro (poprzedni rok: 290 milionów euro). Poprawa ta oznacza wzrost skorygowanej rentowności operacyjnej spółki z 6,0 proc. do 7,3 proc.

– „Innowacyjna technologia i międzynarodowa obecność są kluczem do pomyślnego rozwoju naszej firmy” – mówi Jürgen Behrend, partner zarządzający koncernu Hella. – „Wysoki popyt na innowacyjne rozwiązania LED i produktów elektronicznych przełożyły się na bardzo dobre wyniki sprzedaży i zysków.” – dodaje.

Dodatni wzrost w segmencie motoryzacyjnym Hella odnotowała szczególnie w segmencie produktów LED i takich rozwiązań, jak: elektryczne czujniki sterujące, siłowniki do zmniejszenia zużycia paliwa, jak i systemy wspomagania kierownicy, szczególnie te oparte na technologii 24 GHz.

W trwającym roku obrotowym HELLA będzie umacniać swoją pozycję w branży samochodowej oraz kontynuować ekspansję na rynku wiodących technologii, między innymi poprzez różnorodne inicjatywy globalne i otwarcie nowych zakładów w Chinach i Ameryce Północnej.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!