Axalta Coating Systems, globalny producent farb i lakierów dla motoryzacji, opublikował sprawozdanie na temat popularności kolorów w roku 2013. Coroczny raport jest najdłużej wydawanym i najbardziej wyczerpującym sprawozdaniem kolorystycznym w branży motoryzacyjnej.
Ranking popularności…kolorów samochodów
Sprawozdanie na temat popularności kolorów jest wydawane od roku 1953. To najbardziej wyczerpujące opracowanie w branży, jako że firma stale śledzi preferencje kolorystyczne na regionalnym rynku motoryzacyjnym. Tegoroczne sprawozdanie zawiera zatytułowaną "Say it with Color!" prognozę firmy Axalta na temat czterech megatrendów kolorystycznych, skierowaną do producentów samochodów na całym świecie.
W roku 2013, biel wzmocniła swoją pozycję najpopularniejszego w globalnej branży motoryzacyjnej koloru – jej popularność wzrosła o sześć punktówprocentowych w stosunku do roku poprzedniego. Biorąc pod uwagę odcienie bieli i jej odmiany, 22% pojazdów było w kolorze czystej bieli, zaś 7% – w kolorze bieli perłowej. Czerń była drugim co do popularności kolorem na świecie (jej udział wyniósł 20%), ale czerń z efektami była wybierana chętniej niż czysta czerń.
Kolor srebrny (z wynikiem 15%) i szary (12%) straciły na popularności, podczas gdy czerwień zachowała swoją pozycję z wynikiem ośmiu punktów procentowych. Udział zarówno niebieskiego, jak i brązowego/beżowego w globalnym rynku wynosił 5%. Jeśli chodzi o pozostałe kolory, popularność zielonego, pomarańczowego, fioletowego i innych kolorów była niska, choć odnotowano niewielki wzrost popularności żółtego/złotego. Ogólnie rzecz biorąc, w przeciągu ostatniej dekady, kolory neutralne były bardzo popularne stanowiąc 76% wszystkich kolorów pojazdów, jakie są obecnie sprzedawane.
Więcej informacji na temat popularności kolorów można znaleźć w niedawno wydanym raporcie historycznym „Six Decades of Colorful Automotive Moments”, który jest dostępny na stronie internetowej www.axaltacs.com.
Komentarze