Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.05 LKQ sprzedaje Elit Polska 10.05 Znamy wyniki finansowe producenta układów hamulcowych 10.05 Pożary samochodów elektrycznych – odpowiedzi na często zadawane pytania 09.05 Filtry do automatycznych skrzyń biegów ZF dostępne w ofercie BSL 09.05 Programy Firma2000 / F24 będą współpracowały z systemem jednego z dystrybutorów

Technika

Nie działa klimatyzacja w Mondeo? To może być wentylator

Przyczyna awarii klimatyzacji w Fordach Mondeo produkowanych od 2011 roku może być błaha – winowajcą może być uszkodzony wentylator klimatyzacji. Po włączeniu klimatyzacji wysterowywany jest automatycznie wentylator chłodnicy/kondensatora. Kiedy jest uszkodzony, moduł wentylatora nie wysyła do sterownika sygnału zwrotnego. Nie jest więc w ogóle uruchamiana sprężarka klimatyzacji. Podczas poszukiwania błędu warto uwzględnić tę sytuację, ponieważ […]

Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU

Blue Print zidentyfikował problem podczas montażu dwumasowego koła zamachowego (nr ADZ93501C) w silniku Isuzu. Jeśli koło nie jest zamontowane we właściwej pozycji, może to spowodować problemy z uruchomieniem silnika. Porada dotyczy silnika 3.0DT montowanego w Isuzu Trooper 1998>2006 Ważna informacja 1. Należy dokładnie oczyścić powierzchnię mocowania koła zamachowego. 2. Należy ustawić wał korbowy w GMP […]

Popsute korki uszczelniające z tyłu głowicy przy wymianie rozrządu – co zrobić?

W celu dokonania fachowej wymiany paska rozrządu bezwzględnie konieczne jest prawidłowe ustawienie wałka rozrządu. Aby umieścić narzędzie do centrowania w rowkach wałka rozrządu, muszą zostać wymontowane i przez to zniszczone korki uszczelniające z tyłu głowicy. Zestawy naprawcze oferowane przez producentów samochodów zawierają pasek zębaty i odpowiednie rolki napinające lub prowadzące, ale nie zawierają korków uszczelniających. […]

Czy wiesz jak działa napęd osprzętu silnika?

Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika – wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu. Z biegiem czasu nie tylko zwiększała się liczba urządzeń napędzanych paskiem, ale także ich moc, dlatego tradycyjne paski klinowe przestały wystarczać. Początkowo projektanci silników próbowali stosować kilka pasków, ale […]

Jak wykonać zabezpieczenie antykorozyjne?

Korozja jest naturalnym procesem dotyczącym wielu metali stosowanych obecnie w technice, który polega na tworzeniu bardziej stabilnych substancji chemicznych niż czysty metal, takich jak tlenki, węglany, siarczki, siarczany itp. Bardzo istotną cechą jest tutaj postać i budowa warstwy jaką tworzą substancje powstające na skutek korozji. W przypadku materiałów na bazie żelaza, takich jak stale konstrukcyjne, […]

Montaż zestawu rozrządu do Lexusa RX 400 H z silnikiem 3MZ-FE

Dayco prezentuje film instruktażowy z wymianą zestawu rozrządu w japońskim SUV-ie Lexusie RX 400 H z oznaczeniem 3MZ-FE. Film przedstawia krok po kroku, jakie czynności należy wykonać przy wymianie rozrządu w tym modelu. Wiedza przekazana w taki sposób jest łatwa do przyswojenia i do wdrożenia.

Woda w turbosprężarce Fiata Ducato

W przypadku pojazdów Fiat Ducato 2,3 JTD / 3,0 JTD (Euro 5), produkowanych od 2010 roku, do turbosprężarki może dostawać się woda. Efektem działania wody może być awaria turbosprężarki. Woda dostająca się do modułu ciśnieniowego lub czujnika położenia turbosprężarki może spowodować uszkodzenia komponentów. Uniemożliwia to prawidłowe wysterowywanie turbosprężarki. W sterowniku zostają zapisane kody usterek. W […]

Co oznacza PASS-THRU?

Jak sprawnie i bezproblemowo aktualizować dane oprogramowanie i funkcjonalność sterownika samochodowego poza ASO?Rozwiązanie PASS-THRU od Texy umożliwia jego łatwą modyfikację. Co oznacza PASS-THRU (J2534-22900)? Normy Pass-Thru J2534 i ISO22900 definiują standardowe interfejsy programowania ECU (electronic control unit) komponentów SW (software – oprogramowanie) jak i HW (hardware – sprzęt), przewidziane w europejskich regulacjach prawnych Euro5 dla […]

Instalacja zestawu paska rozrządu w silniku benzynowym 1.4 TB Alfa Romeo Mito

Stosowany w modelu MiTo silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra z turbodoładowaniem posiada pompę wody napędzaną paskiem rozrządu. Ponieważ wymiana paska wymaga także wymontowania pomocniczego układu napędowego, firma Dayco zaleca, aby wszystkie komponenty tego systemu – pasek rozrządu i pasek pomocniczy – były wymieniane jednocześnie. Poniższa instrukcja pomoże w wykonaniu tego procesu, by uniknąć komplikacji […]

Instrukcja montażu rolki napinającej w pojazdach z silnikiem 1.9 TDI

W zestawach wymiany rozrządu CT1028K3/WP1-5 do silnika 1.9 TDI, zawleczka blokująca (T10115) jest dostarczana w opakowaniu zestawu luzem i nie jest umieszczona w rolce napinającej. Dlaczego? Zawleczka jest wykorzystywana do zablokowania położenia zamontowanej rolki napinającej w czasie obrotu całkowicie do tyłu – w taki sposób, aby pasek mógł być zdemontowany z napięciem maksymalnie obniżonym. Zawleczka […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.