Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta 03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym.

Technika

Skuteczna metoda dezynfekcji klimatyzacji

Układ klimatyzacji w samochodach nie jest bezobsługowy, co warto przypominać klientom warsztatów. Często nie zdają sobie oni sprawy jak poważne konsekwencje może nieść zaniedbanie tego elementu wyposażenia pojazdu. Układ klimatyzacji w pojazdach samochodowych to układ przewietrzania i wymiany ciepła wewnątrz pojazdu. Służy zatem nie tylko do zmniejszania temperatury, ale także do osuszania wnętrza. Klimatyzacja jest […]

Pompy paliwa: najczęstsze usterki

Elektryczna pompa paliwa ma dostarczać paliwo pod wysokim ciśnieniem ze zbiornika do silnika. Paliwo jest tłoczone do wtryskiwaczy, które wtryskują je do cylindrów silnika. Jakie są najczęstsze usterki pomp paliwa? Eksperci DENSO odpowiadają na to pytanie. Wyróżnia się dwa rodzaje pomp paliwa: pompę liniową oraz pompę znajdującą się wewnątrz zbiornika. Pompa wewnątrzzbiornikowa (umieszczana w zbiorniku […]

Problem z wymianą kompletnego sprzęgła w MINI

Podczas wymiany sprzęgła w pojazdach marki MINI 1.4/1.6 z lat produkcji 2001-2006 zdarza się problem, związany z brakiem luzu sprzęgła i trudnościami z włączaniem biegów. Mechanicy właściwie rozumują iż uległo uszkodzeniu sprzęgło i zakładają nowy zestaw sprzęgła, jednakże to nie zawsze rozwiązuje problem. Specjaliści firmy Blue Print znaleźli przyczynę tej sytuacji spowodowaną pęknięciem spawu na […]

Astra, Vectra, Meriva, Zafira – spadek mocy, dioda silnika

W pojazdach Opel Astra G, Astra H, Vectra C, Meriva, Zafira B, z kodami silnika Z16XEP, zdarzają się objawy w postaci niedostatecznej mocy silnika oraz sporadycznego zapalania się lampki kontrolnej silnika. Przyczyną może być zanieczyszczony zawór EGR lub zablokowany kanał recyrkulacji spalin. W przypadku wyżej wymienionych pojazdów reklamowana jest niedostateczna moc silnika. Zapala się sporadycznie […]

Zapobieganie przyczynom awarii pompy wodnej

Na podstawie analizy zgromadzonych danych firma Gates określiła najczęstsze przyczyny przedwczesnych awarii pomp wodnych występujące w samochodach osobowych na terenie Europy. Jeden z największych producentów pasków i napinaczy na świecie, a także firma projektująca i dostarczająca układy napędowe na pierwszy montaż, firma Gates stwierdziła, iż najczęstszą przyczyną problemów są błędy montażowe: Praca na sucho / […]

Nieszczelna skrzynia biegów w samochodach Renault

W niektórych modelach Renault wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów (typu JB i JC) może dojść do wycieków oleju spowodowanych nieszczelnością pierścienia uszczelniającego (simmeringu) wałka zmiany biegów. Dźwignia zmiany biegów jest na stałe połączona z wałkiem wybieraka. Dlatego też wymiana pierścienia uszczelniającego wałka jest bardzo utrudniona. W celu wykonania naprawy należy wymontować i częściowo rozmontować skrzynię […]

Nie działa klimatyzacja w Mondeo? To może być wentylator

Przyczyna awarii klimatyzacji w Fordach Mondeo produkowanych od 2011 roku może być błaha – winowajcą może być uszkodzony wentylator klimatyzacji. Po włączeniu klimatyzacji wysterowywany jest automatycznie wentylator chłodnicy/kondensatora. Kiedy jest uszkodzony, moduł wentylatora nie wysyła do sterownika sygnału zwrotnego. Nie jest więc w ogóle uruchamiana sprężarka klimatyzacji. Podczas poszukiwania błędu warto uwzględnić tę sytuację, ponieważ […]

Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU

Blue Print zidentyfikował problem podczas montażu dwumasowego koła zamachowego (nr ADZ93501C) w silniku Isuzu. Jeśli koło nie jest zamontowane we właściwej pozycji, może to spowodować problemy z uruchomieniem silnika. Porada dotyczy silnika 3.0DT montowanego w Isuzu Trooper 1998>2006 Ważna informacja 1. Należy dokładnie oczyścić powierzchnię mocowania koła zamachowego. 2. Należy ustawić wał korbowy w GMP […]

Popsute korki uszczelniające z tyłu głowicy przy wymianie rozrządu – co zrobić?

W celu dokonania fachowej wymiany paska rozrządu bezwzględnie konieczne jest prawidłowe ustawienie wałka rozrządu. Aby umieścić narzędzie do centrowania w rowkach wałka rozrządu, muszą zostać wymontowane i przez to zniszczone korki uszczelniające z tyłu głowicy. Zestawy naprawcze oferowane przez producentów samochodów zawierają pasek zębaty i odpowiednie rolki napinające lub prowadzące, ale nie zawierają korków uszczelniających. […]

Czy wiesz jak działa napęd osprzętu silnika?

Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika – wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu. Z biegiem czasu nie tylko zwiększała się liczba urządzeń napędzanych paskiem, ale także ich moc, dlatego tradycyjne paski klinowe przestały wystarczać. Początkowo projektanci silników próbowali stosować kilka pasków, ale […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.