Specjaliści firmy Autodata otrzymali od jednego z warsztatów prośbę o pomoc w sprawie usterki Citroena Berlingo z silnikiem 1.6 HDI. Problemem był brak mocy.
Zgłosił się do nas właściciel Citroëna Berlingo z silnikiem wysokoprężnym 1,6 z 2011 roku, który skarży się, że silnikowi brakuje mocy, a liczba obrotów nie wzrasta powyżej 3000 obr./min. Sprawdziliśmy przewody zasysające pod kątem pęknięć, a także filtr powietrza i nie jest on zablokowany. Czy słyszeliście o takiej usterce?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o tym problemie, który dotyczy modeli Citroën Berlingo z silnikiem wysokoprężnym 1,6, a także modeli z kodami silnika 9HK (DV6ETED)/9HN (DV6ETED). Przyczyną usterki jest wadliwy czujnik temperatury paliwa zintegrowany w przewodzie paliwa niskiego ciśnienia. Przewód paliwa niskiego ciśnienia znajduje się na silniku rys.1.1. Zamontuj nowy przewód paliwa niskiego ciśnienia z zintegrowanym czujnikiem temperatury paliwa. Wykonaj jazdę próbną aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Dzindzer, 24 marca 2020, 20:17 1 0
Mam pytanie co z tym czujnikiem może być nie tak.jesli złe odczyty to czy nie taniej będzie sprawdzić w parametrach ???
Odpowiedz
tyle, 6 września 2022, 8:00 1 -1
ale brednie. przyczyną wejścia w tryb serwisowy w tych silnikach może być chociażby egr i dziesiątki innych rzeczy a tu po prostym opisie już o czujniku wiedzą....
Odpowiedz