Usterka kompresora po wymianie oryginalnego skraplacza

26 kwietnia 2018, 11:43

DENSO odnotowało wzrost zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących awarii sprężarek po wymianie oryginalnego skraplacza na nieoryginalny. Co jest przyczyną usterki?

Najczęściej okazuje się, że topnik, który jest stosowany w procesie produkcji zamienników skraplaczy, przedostaje się do rurek skraplacza i wchodzi w reakcję chemiczną z barwnikiem UV i olejem. To częsta usterka, która może wystąpić we wszystkich sprężarkach klimatyzacji o zmiennej pojemności skokowej. Jej przyczyną jest topnik, stosowany głównie podczas lutowania aluminium przy produkcji skraplacza.

Z powodu niskiej jakości procesu produkcyjnego zamienników skraplaczy, podczas lutowania topnik przedostaje się do rurek skraplacza. Gdy warsztat instaluje taki skraplacz, topnik wewnątrz rurek skraplacza styka się z barwnikiem UV. Podczas działania układu klimatyzacji, topnik i barwnik UV zaczynają się mieszać, co wywołuje reakcję chemiczną z olejem.

W wyniku tej reakcji olej zmienia się w galaretowatą, lepką substancję. Zaraz po naprawie układ klimatyzacji działa prawidłowo. Problem pojawia się jednak, gdy silnik zostaje wyłączony, a układ klimatyzacji ostygnie. Podczas stygnięcia lepki olej powoduje przyklejenie się tłoków do cylindrów. Koło pasowe sprężarki będzie nadal się obracać, ale tarcza ślizgowa wraz z tłokami pozostanie w pozycji minimalnej wydajności, a tym samym nie zapewni chłodzenia na wymaganym poziomie. Moment obrotowy uszkodzonego kompresora jest wyższy i sprawia wrażenie ”sklejonego” podczas obracania koła pasowego sprężarki po raz pierwszy (wartość: 2,9 nm lub mniej).

Skutki reakcji chemicznej

1. Olej PAG przekształca się w galaretowatą, lepką substancję.

2. Tłoki są sklejone z cylindrami przy minimalnej pojemności skokowej.

3. Nie można przesunąć ich siłą.

4. Tłoki mogą być wysunięte z cylindrów wyłącznie po zastosowaniu rozpuszczalnika na bazie alkoholu.

5 i 6. Znacząca korozja po jednym dniu użytkowania.

Skraplacze DENSO spełniają wymogi części przeznaczonych na pierwszy montaż (OE) pod każdym względem. Różne typy oferowanych przez DENSO skraplaczy zapewniają optymalny wybór dla każdego zastosowania. Odporna na korozję aluminiowa konstrukcja poprawia niezawodność i pozwala uniknąć kosztownych wycieków czynnika, podczas gdy unikalny projekt użebrowania zapewnia wyższy transfer ciepła i maksymalne skraplanie czynnika chłodniczego. Rdzenie wymiennika ciepła są specjalnie zaprojektowane, dzięki czemu układ klimatyzacji działa z maksymalną wydajnością przy minimalnej konserwacji, zapewniając lata bezawaryjnej eksploatacji.

Więcej informacji na temat części do układów klimatyzacji DENSO i ich zastosowań można znaleźć w katalogu na stronie www.denso-am.pl/e-katalog/, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela DENSO.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kierowca, 27 kwietnia 2018, 12:47 1 -2

Czyli kontrast był przyczyną. A dużo się mówi że jest nie wskazany do układów klimatyzacji. Ale nabijacze . . Ważne żeby kasa wpadła. A robiąc jak w artykule maja jeszcze więcej roboty i kasy.

Odpowiedz

Opinia, 2 maja 2018, 9:42 3 -3

Wg mojej wiedzy Denos nie ma wszystkiego z OE - widziałem w kartonie tani zamiennik do Hondy chyba z Malezji, z tanią papierową naklejką nadrukowaną jak na domowej drukarce

Odpowiedz

Anonim, 2 maja 2018, 10:36 1 -2

Potwierdzam, kupiłem i rewelacji z Denso nie było :-(

Odpowiedz

Użytkownik, 2 maja 2018, 11:04 4 -4

Rewelacji z Denso nie ma co szukać. Pakują w kartony co popadnie i jadą na swojej historii, ale ludzie już przejrzeli na oczy i tak łatwo się na to nie nabierają

Odpowiedz

kukuryku, 6 maja 2018, 18:54 2 0

Dlaczego usuneliscie moj komentarz na temat skraplacza nissensa po kwymianie ktorego padla mi klima tak jak w artykule?

Odpowiedz

Redakcja, 7 maja 2018, 8:21 0 0

Prosimy o kontakt mailowy na: redakcja@motofocus.pl

Odpowiedz

Scati, 7 czerwca 2018, 21:27 2 -3

Niestety cały ten artykuł śmierdzi na 1 mln km sponsoringiem. Z tego co mam w doświadczeniu padają sprężarki w nowych autach na oryginalnych skraplaczach. A poza tym topnik jest jednolitym związkiem chemicznym i do tego takim samym dla każdego wytwórcy, pod materiał a nie logo wytwórcy (chemia jest ślepa i nie widzi logo).

Odpowiedz