Jak zamontować wahacz w samochodzie ze światłami ksenonowymi

12 kwietnia 2018, 13:10

Samochody z mechanicznym zawieszeniem mogą mieć różną wysokość z powodu obciążenia kabiny. Może to spowodować podniesienie wiązki światła, skutkując oślepianiem kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka.

Aby nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka, bardzo ważne jest zapewnienie odpowiedniej regulacji wysokości świecenia reflektorów ksenonowych.

Dzięki informacjom odebranym z właściwego czujnika, reflektory mogą poruszać się w górę i w dół w celu utrzymania wysokości wiązki światła na odpowiedniej wysokości.

Kiedy należy wymienić wahacz układu zawieszenia?

Istnieją różne problemy związane z wahaczami układu zawieszenia. Oto 3 oznaki zużytych wahaczy:

  1. Uszkodzony sworzeń kulowy
  2. Utrata kontroli nad samochodem z powodu uszkodzonych dolnych części zawieszenia
  3. Zużyte tuleje metalowo-gumowe wahacza

W przypadku samochodów, w których reflektory mogą być automatycznie regulowane w zakresie góra/dół, firma MOOG opracowała nity montażowe M6, które montowane są wybranych wahaczach (VV-WP-3640 / VV-WP-3645 / VV-WP-4871 / VV-WP-4872).

W związku z tym, tam gdzie zainstalowane są światła ksenonowe można zamontować czujnik wysokości, bez konieczności zakupu dodatkowych elementów montażowych.

Jak wymienić wahacz układu zawieszenia MOOG z czujnikiem wysokości?

W przypadku problemów związanych z zawieszeniem samochodu należy postępować zgodnie z poniższą procedurą naprawy:

  1. Nakręć nit na końcówkę narzędzia
  2. Umieść przygotowany nit w nawierconym otworze w wahaczu
  3. Zaciśnij uchwyt nitownicy, aby zamontować nit
  4. Wykręć narzędzie z nitu – gotowe!

Niektóre modele powyższych samochodów są wyposażone w samopoziomujące światła ksenonowe. Możliwe jest zastosowanie wahaczy, które są dedykowane dla pojazdów nie posiadających samopoziomujących świateł ksenonowych. W takim przypadku należy zamontować czujniki przy wahaczach do ustawienia poziomu wysokości reflektorów podczas jazdy. Wahacze OE i MOOG mają otwór montażowy, jednak do tej pory nie obejmowały one nitu z gwintem M6, który jest wymagany do zamocowania czujnika.
W ten sposób, dzięki nitowi M6 nie ma już potrzeby kupowania żadnych dodatkowych części w celu dokończenia naprawy!

Instruktaż dotyczy modeli wyposażonych w światła ksenonowe w pojazdach FORD Focus II, C-Max, VOLVO C30, C70 II, S40 II, V50 (VV-WP-3640 / VV-WP-3645 / VV-WP-4871 / VV-WP-4872)

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Iglotkz, 13 kwietnia 2018, 8:11 2 0

Nitownica też jest w zestawie ? :)

Odpowiedz

adam, 18 kwietnia 2018, 0:13 0 0

U mnie się mechanik zdziwił ostatnio że nie zauważyłem problemów ze stabilnością podczas jazdy. Miał akurat z delphi wahacze na stanie także przy okazji zamontował. Dopiero po odebraniu odczułem różnicę w prowadzeniu ;)

Odpowiedz

vsssss, 23 maja 2024, 12:11 0 -1

Dlaczego odrazu na fabryce nie mozna tego zanitować???

Odpowiedz