Montaż przedniego amortyzatora w Alfa Romeo Mito

Redakcja, 3 listopada 2017, 14:20

Alfa Romeo Mito jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Szacowany czas montażu amortyzatora osi przedniej do tego pojazdu wynosi około 1h na każdą ze stron.

Poniżej czynności jakie należy wykonać podczas demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Alfa Romeo Mito:

1. Zdejmij koło.

2. Wyjmij z gniazda mocowania przewód ABS.

3. Zdejmij zabezpieczenie i wyjmij z gniazda mocowania przewód hamulcowy. Zabezpieczenie połóż w bezpiecznym miejscu aby móc użyć je ponownie.

4. Odkręć łącznik stabilizatora.

5. Podnieś lekko i podeprzyj oś napędową a następnie odkręć dwie dolne śruby mocujące amortyzator.

6. Zdemontuj wycieraczki oraz plastikową osłonę podszybia wraz z uszczelką maski.

7. Odkręć górną nakrętkę mocującą kolumnę amortyzatora (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł).

8. Wyjmij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściągaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdź dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.

9. W trakcie montażu nowego amortyzatora, sprężyny zawieszenia, górnego zestawu montażowego oraz zestawu słonowo-ochronnego, sprawdź prawidłowe ułożenie sprężyny w dolnym tależu oporowym.

UWAGA: Zwróć uwagę na prawidłowy moment dokręcania nakrętki mocowania trzpienia amortyzatora. Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju i uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.

10. Włóż kolumnę amortyzatora od dołu i przytrzymując jedną ręką zamocuj ją od góry. Zwalniając podparcie osi, włóż dwie dolne śruby mocujące amortyzator i dokręć je właściwym momentem. Zamocuj łącznik stabilizatora. W odpowiednie gniazda mocujące wepnij przewód hamulcowy wraz z zabezpieczeniem oraz przewód czujnika ABS. Teraz możesz zamontować koło.

11. Po opuszczeniu pojazdu na koła, dokręć górną nakrętkę mocującą odpowiednim momentem. Załóż plastikową osłonę podszybia wraz z uszczelką maski oraz zamontuj wycieraczki.

KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie. Zaleca również aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.

Aby zobaczyć film jak dokładnie dokonać wymiany amortyzatorów w przedniej osi w samochodzie Alfa Romeo Mito, należy wejść na kanał youtube KYBEurope i wybrać odpowiedni pojazd.

Komentarze

Brak komentarzy