Nieszczelność wkładu filtra oleju OX 388D Eco po montażu w silnikach 1.6 i 2.0 TDI może doprowadzić do nadmiernego wycieku, który może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika. Jak temu zapobiec?
Po dokonaniu wymiany oleju i związanej z tym wymianie filtra, w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi z grupy VW w ww. silnikach może dojść do nieszczelności w obszarze obudowy filtra oleju. Powodem może być zbyt wysoki moment dokręcenia pokrywy obudowy.
Po dokonaniu wymiany wkładu filtra oleju pokrywa jest ponownie przykręcana do obudowy – dopuszczalny moment obrotowy wynosi 25 Nm (+5 Nm). W przypadku użycia zbyt dużej siły może dojść do uszkodzenia gwintu i deformacji pokrywy. Skutkiem jest nieszczelność przy pokrywie obudowy i wyciek oleju silnikowego.
Ważne: Dokonując wymiany filtra należy zawsze używać klucza dynamometrycznego w celu dotrzymania wytycznych producenta! W celu uniknięcia uszkodzeń, przed przystąpieniem do montażu należy zwilżyć nowe uszczelki czystym olejem silnikowym.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
jedrula77, 5 października 2017, 11:26 2 -1
Przecież to zdjęcie z niby uszkodzonym gwintem obudowy filtra to w rzeczywistości jest tylko zbity sam początek gwintu albo specjalnie do tego materiału lub przez próbę wkręcenia bez wskoczenia w gwint obudowy filtra. Każdy tego typu gwint w tworzywie trzeba najpierw odkręcać i wyczuć moment przeskoku i dopiero rozpocząć wkręcanie z małą siłą. Jak nie idzie lekko to nic na silę bo uszkadza się ale cały gwint a nie tylko sam początek. Generalnie filtry w metalowej obudowie wystarczy dokręcić ręką a te plastykowe kopułki jeśli nie można uchwycić całego dłonią wystarczy grzechotką trzymając blisko przedłużki i wtedy na pewno jest mały moment. To czuć przy wkręcaniu jak oring zaczyna wchodzić w obudowę wtedy jest wyraźnie większy opór i później już nie idzie. Nie trzeba jakoś mocno dociągać. Oring wiadomo zawsze nowy powinien być z filtrem ale olej może być z silnika ten z obudowy filtra, wystarczy po nałożeniu za pomocą śrubokręta lekko potrzeć naolejonym palcem po oringu.
Odpowiedz
doblo 1.6, 12 kwietnia 2021, 21:47 1 0
podobna sytuacja dotyczy fiata doblo silnik 1.6 jtd fabryczny oring jest gruby i dobrze uszczelnia natomiast podczas wymiany wkładu filtra oringi są o 1/4 cieńsze i sa wycieki
Odpowiedz