Nieszczelny wkład filtra oleju w 1.6 i 2.0 TDI

18 września 2017, 12:47

Nieszczelność wkładu filtra oleju OX 388D Eco po montażu w silnikach 1.6 i 2.0 TDI może doprowadzić do nadmiernego wycieku, który może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika. Jak temu zapobiec?

Po dokonaniu wymiany oleju i związanej z tym wymianie filtra, w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi z grupy VW w ww. silnikach może dojść do nieszczelności w obszarze obudowy filtra oleju. Powodem może być zbyt wysoki moment dokręcenia pokrywy obudowy.

Ilustracja 1: Moduł filtra oleju z wkładem filtra oleju OX 388D ECO
Ilustracja 2: Moment obrotowy podano na pokrywie obudowy

Po dokonaniu wymiany wkładu filtra oleju pokrywa jest ponownie przykręcana do obudowy – dopuszczalny moment obrotowy wynosi 25 Nm (+5 Nm). W przypadku użycia zbyt dużej siły może dojść do uszkodzenia gwintu i deformacji pokrywy. Skutkiem jest nieszczelność przy pokrywie obudowy i wyciek oleju silnikowego.

Ilustracja 3: Gwint nieuszkodzony
Ilustracja 4: Gwint uszkodzony

Ważne: Dokonując wymiany filtra należy zawsze używać klucza dynamometrycznego w celu dotrzymania wytycznych producenta! W celu uniknięcia uszkodzeń, przed przystąpieniem do montażu należy zwilżyć nowe uszczelki czystym olejem silnikowym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

jedrula77, 5 października 2017, 11:26 2 -1

Przecież to zdjęcie z niby uszkodzonym gwintem obudowy filtra to w rzeczywistości jest tylko zbity sam początek gwintu albo specjalnie do tego materiału lub przez próbę wkręcenia bez wskoczenia w gwint obudowy filtra. Każdy tego typu gwint w tworzywie trzeba najpierw odkręcać i wyczuć moment przeskoku i dopiero rozpocząć wkręcanie z małą siłą. Jak nie idzie lekko to nic na silę bo uszkadza się ale cały gwint a nie tylko sam początek. Generalnie filtry w metalowej obudowie wystarczy dokręcić ręką a te plastykowe kopułki jeśli nie można uchwycić całego dłonią wystarczy grzechotką trzymając blisko przedłużki i wtedy na pewno jest mały moment. To czuć przy wkręcaniu jak oring zaczyna wchodzić w obudowę wtedy jest wyraźnie większy opór i później już nie idzie. Nie trzeba jakoś mocno dociągać. Oring wiadomo zawsze nowy powinien być z filtrem ale olej może być z silnika ten z obudowy filtra, wystarczy po nałożeniu za pomocą śrubokręta lekko potrzeć naolejonym palcem po oringu.

Odpowiedz

doblo 1.6, 12 kwietnia 2021, 21:47 1 0

podobna sytuacja dotyczy fiata doblo silnik 1.6 jtd fabryczny oring jest gruby i dobrze uszczelnia natomiast podczas wymiany wkładu filtra oringi są o 1/4 cieńsze i sa wycieki

Odpowiedz