Sondaż – wsparcie marketingowe

, 14 stycznia 2008, 0:00

W sondażu przeprowadzonym przez MotoFocus.pl zapytaliśmy warsztaty i sklepy motoryzacyjne jakiego wsparcia marketingowego najbardziej oczekują od producentów i dystrybutorów części zamiennych. Jak pokazują poniższe wyniki, największym zainteresowaniem (23,3% odpowiedzi) cieszą się programy lojalnościowe, w których za dokonywane zakupy zbiera się punkty, a te z kolei można wymieniać na nagrody. Jak widać z rozkładu odpowiedzi zdecydowanie najmniejszym zainteresowaniem cieszą się elementy wpływające na wizualizację warsztatów czy sklepów, takie jak reklamy świetlne, flagi i banery czy plakaty i standy reklamowe. Ciągle możemy zaobserwować również duże zainteresowanie wszelkiego rodzaju gadżetami, takimi jak zapalniczki, długopisy i inne materiały promujące dany produkt czy firmę.
Zaskakujące jest to, iż dopiero na czwartym miejscu, z wynikiem 11,9% odpowiedzi, znajdują się akcje promocyjne. Być może jest to efekt pewnego „zmęczenia” promocjami, których jest bardzo wiele, szczególnie u dystrybutorów części zamiennych. Ciągle dużym powodzeniem cieszą się wszelkiego rodzaju premie pieniężne i bonusy przydzielane najczęściej za dokonanie zakupów określonej wartości. Z pewnością informacje zawarte w naszym sondażu są ciekawą wskazówką do osób kreujących działania marketingowe, zarówno u dystrybutorów jak i producentów części zamiennych.

 

Komentarze

Brak komentarzy