Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

SKF

Wymiana zestawu elementów amortyzatora

Amortyzatory samochodowe pełnią kluczową rolę z punktu widzenia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Ich integralnymi elementami są poduszki (górne mocowania), „odboje” oraz osłony amortyzatora. Wszystkie te części podlegają okresowej kontroli i wymianie, jeśli stwierdzona zostanie ich niesprawność. Wymiana elementów układu tłumiącego nie kończy się jednak w momencie przykręcenia ostatniej śruby na mocowaniu amortyzatora.

Geometria zawieszeń pojazdów. Na co zwrócić uwagę podczas jej kontroli i regulacji?

Regularna kontrola geometrii zawieszenia to obowiązkowa czynność serwisowa w każdym samochodzie. Na rynku dostępnych jest wiele specjalistycznych maszyn, wykorzystujących technologię 3D, które umożliwiają jej korektę z niezwykłą precyzją. Nieprawidłowo ustawiona geometria zwiększa spalanie oraz przyczynia się do nadmiernego zużycia opon oraz elementów zawieszenia i układu kierowniczego. Na co zatem zwrócić uwagę podczas jej kontroli i […]

Polska firma promuje kształcenie zawodowe młodzieży

Firma Arpol wzięła udział w III Toruńskim Forum Zawodowców, którego zadaniem jest promowanie kształcenia zawodowego wśród uczniów ostatnich klas szkół podstawowych, gimnazjów oraz ich opiekunów. Zapytaliśmy przedstawicieli firmy, w jaki sposób wspiera ona przyszłe kadry motoryzacji?

Wymiana sworznia i tulei zamiast całego wahacza. Czy to się opłaca?

Istnieje wiele rodzajów zawieszenia – mniej lub bardziej kosztownych, dlatego niektórzy kierowcy decydują się na szukanie oszczędności. Jednym ze sposobów jest wymiana jedynie poszczególnych elementów „zestawu” wahacza np. tulei lub sworznia. Czy w dłuższej perspektywie czasu taka wymiana się opłaca?

Pompa wody mechaniczna i załączana. Czy można stosować je zamiennie?

Pompa wody to zazwyczaj integralny element układu rozrządu, który podlega okresowej wymianie. W samochodach występują dwa jej rodzaje: mechaniczna oraz załączana, wyposażona w czujnik temperatury. Czy można stosować je zamiennie i jak wygląda procedura montażowa? Okazuje się, że możliwości są różne.

ABC łożysk w samochodach. Gdzie się znajdują i jak rozpoznać ich awarię?

Łożyska w samochodach to powszechnie występujące elementy, bez których poszczególne podzespoły nie mogłyby funkcjonować. Konstruktorzy zastosowali je m.in. w skrzyni biegów, kołach, układzie napędowym oraz samym silniku. Gdzie jeszcze występują i jak rozpoznać ich awarię, która może spowodować poważne konsekwencje?

Zmiany w zestawach montażowych SKF

SKF modyfikuje oferowane na aftermarket części względem zmian konstrukcyjnych wprowadzanych przez producentów pojazdów mechanicznych. W ostatnim czasie były to pompy wody oraz elementy piasty koła.

Kalendarz Inter Cars 2019 już gotowy

Inter Cars zaprezentował kalendarz na nadchodzący 2019 rok, którego znakami szczególnymi są oczywiście samochody i kobiety, sfotografowane w egzotycznych miejscach. 

Zerwanie paska rozrządu – przyczyny usterki i postępowanie po fakcie 

Rozrząd napędzany paskiem to jedno z najpopularniejszych rozwiązań w układzie rozrządu, stosowane w wielu samochodach osobowych. Producenci określają czas wymiany paska rozrządu zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Może się jednak zdarzyć, że kierowca przekroczy termin wymiany albo na stan paska wpłyną czynniki poboczne, powodując jego uszkodzenie.

SKF to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów łożysk tocznych. Firma opracowuje, konstruuje i masowo produkuje łożyska, uszczelnienia oraz systemy smarowania. Duża część produkcji firmy jest związana z rynkiem motoryzacyjnym. Szwedzka marka dostarcza łożyska na pierwszy montaż do fabryk samochodów, a także na rynek wtórny części (aftermarket). Od pewnego czasu, SKF poza łożyskami dostarcza także części układu rozrządu, takie jak paski i pompy wody. O skali działalności firmy świadczy posiadanie przez nią ponad 100 fabryk w różnych częściach świata (oczywiście nie wszystkie z nich zajmują się produkcją na potrzeby motoryzacji). Katalog łożysk i innych produktów SKF jest stale poszerzany. O produktach firmy można przeczytać więcej w artykułach z tej kategorii.