Producent części testuje sprzedaż bezpośrednią

24 sierpnia 2022, 11:32

SKF wystartował z tajemniczą kampanią promującą zakup części bezpośrednio od producenta. Czy zatem marka produkująca łożyska zamierza pójść w ślady producentów oświetlenia? Nie. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, osobna gałąź sprzedaży ma dotyczyć części do pojazdów, których raczej próżno szukać w katalogach dystrybutorów.

Sprzedaż bezpośrednia części do klasyków

Marka SKF testuje rozwiązanie sprzedaży bezpośredniej, a konkretnie, czy znajdą się klienci na części kupowane wprost od producenta do pojazdów, które nie są popularne na polskich drogach. Założenie jest takie, by umożliwić klientom dostęp do części, których raczej próżno szukać u dystrybutorów. Z reguły są to elementy dedykowane do pojazdów zabytkowych lub takich, które już powoli schodzą z dróg publicznych, ale sporadycznie zdarzają się jeszcze użytkowane egzemplarze.

Dystrybutorzy przeważnie części do zabytkowych lub nietuzinkowych pojazdów nie trzymają na półkach, ponieważ zwyczajnie nie są popularne i nie sprzedają się w dużych liczbach. W związku z tym powstała możliwość zamawiania przez klientów indywidualnych konkretnej specyfikacji danej części. Jak czytamy na stronie producenta, zamawiane części będą objęte darmową wysyłką, szybką dostawą i możliwością bezpłatnego zwrotu również przy pomocy firmy kurierskiej.

Sposób na części do nietuzinkowych aut?

Obecnie sprzedaży bezpośredniej nie prowadzi zbyt wielu producentów części. Wyjątkiem są producenci produkujący części lub płyny eksploatacyjne „pierwszej potrzeby”, jak oświetlenie, wycieraczki czy opony, których sprzedaż B2C jest prowadzona m.in. przez platformy sprzedażowe typu Allegro. Nadal jednak mówimy o referencjach przeznaczonych do masowo produkowanych pojazdów, które są popularne na drogach.

Natomiast co z pojazdami nietuzinkowymi, często zabytkowymi? W tym wypadku problem z dostępnością części zaczyna diametralnie rosnąć wraz z wiekiem pojazdu. Przeważnie miłośnicy motoryzacji skazani są na szukanie części używanych w dobrym stanie, regenerację już posiadanych lub zastosowanie części customowych. Zakres poszukiwań jest uzależniony od typu pojazdu oraz typu danego podzespołu. Czy szersze otwarcie się producentów na tak wąski segment rynku może ten proces poszukiwawczy ułatwić? Z pewnością, jednak jak zawsze w przypadku biznesu, liczy się opłacalność przedsięwzięcia.

Z dostępnością jakich części i do jakich pojazdów macie największe problemy? Piszcie w komentarzach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!