Pirelli obchodzi w tym roku dwa jubileusze: 30-lecie funkcjonowania firmy w Polsce oraz 150-lecie globalnej działalności. W hotelu Crystal Mountain w Wiśle odbył się konwent Pirelli, na który przedstawiciele polskiego oddziału włoskiej marki zaprosili swoich partnerów.
– Znajdujemy się obecnie w historycznym momencie dla całego rynku motoryzacyjnego, w którym producenci samochodów obrali kierunek w stronę elektromobilności. Zgodnie z domeną i wartościami naszej marki, które mówią o znaczeniu drobnego elementu łączącego pojazd z nawierzchnią, jestem przekonany, że jego istota jest nieoceniona dla dalszego rozwoju rynku. Wysoka moc i moment obrotowy tracą znaczenie bez ich właściwej kontroli – powiedział Marcin Wieteska, Country Manager, Pirelli w Polsce.
Podczas Konwentu poruszone zostały najważniejsze rynkowe trendy w Polsce i Europie oraz kwestie związane ze zmianą zachowań konsumenckich i postrzeganie opon pod względem przykładania uwagi do jakości i skuteczności działania produktów.
Historia Pirelli w Polsce
Oficjalne przedstawicielstwo Pirelli w Polsce zostało założone w 1992 r. Od tego momentu firma rozpoczęła budowanie zespołu nad Wisłą oraz sieci partnerów handlowych. W 1994 r. pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna włoskiej marki opon, która podkreślała skuteczność opon zimowych w trudnych warunkach pogodowych.
Elektromobilność i cyfryzacja opon
Wraz z rosnącym segmentem samochodów elektrycznych w Polsce, pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na dedykowane opony zdolne poradzić sobie z wyższym momentem obrotowym i zwiększoną masą tych pojazdów. Oznaczenie ELECT na ścianie bocznej identyfikuje opony Pirelli opracowane dla pojazdów elektrycznych i plug-in o wysokich osiągach. Obecnie Pirelli dysponuje 189 homologacjami ELECT.
– Oczywiście rozwój elektromobilności to jeden z kluczowych kierunków rozwoju branży, ale nie jedyny. Bardzo ważnym obszarem, w który Pirelli inwestuje znaczące środki w rozwój cyfryzacji opon. Opona, jest to jeden z najważniejszych elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, który musi ściśle współpracować z innymi systemami bezpieczeństwa pojazdu – dodaje Marcin Wieteska.
Za pomocą technologii Pirelli Cyber Tyre samochody będą w stanie zidentyfikować i przewidywać potencjalne niebezpieczne sytuacje drogowe, takie jak utrata przyczepności czy zjawisko aquaplaningu. Sprawi to, że elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, będą mogły interweniować z wyprzedzeniem. Pierwszym seryjnym zastosowaniem tego zaawansowanego rozwiązania jest McLaren Artura – hybrydowy supersamochód wyposażony m.in. w opony z czujnikami stale monitorujące i przesyłające dane w czasie rzeczywistym do komputera samochodu.
Nowości produktowe w 2022 roku
W 2022 roku Pirelli zaprezentowało gamę nowych modeli opon z rodziny Scorpion, linii opon dedykowanych specjalnie dla pojazdów segmentu SUV. Obejmuje ona nowe bieżniki letnie, zimowe, jak i rosnący z roku na rok segment opon całorocznych. Jest to naturalna konsekwencja wprowadzania do produkcji nowych materiałów i technologii, a także troski o środowisko naturalne poprzez zmiany surowców w łańcuchu dostaw. Segment produktów skierowanych do samochodów typu SUV jest kluczowy dla dalszego rozwoju portfolio marki Pirelli, która planuje zwiększenie udziału w segmencie opon w rozmiarach większych lub równych 18 cali.
Atrakcje konwentu Pirelli
Gościem specjalnym tegorocznej edycji Konwentu był ambasador marki Pirelli – Kajetan Kajetanowicz, który w rozmowie z komentatorem F1 – Mikołajem Sokołem, zdradził trochę więcej szczegółów na temat przyszłorocznych planów startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Spotkanie uświetnił koncert Krzysztofa Zalewskiego oraz występ magika – Iluzjonisty Y.
Komentarze