Do niedawna w silnikach tłokowych jako materiały, z których wykonane były pierścienie, stosowano żeliwo szare lub sferoidalne. Obecnie coraz więcej konstruktorów silników tłokowych wykorzystuje stal jako materiał na pierścienie tłokowe. Technologia ta jest już znana i stosowana w produkcji silników do ciężarówek n.p.: Mercedes – Benz.
Podczas projektowania silników inżynierowie stają często przed ogromnymi wyzwaniami. Nowoczesne silniki muszą być oszczędne w zużyciu paliwa i jednocześnie dysponować dużą mocą. Turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni oraz ogólne „wysilenie” konstrukcji (downsizing) powodują, że ciśnienie wzrasta, nie tylko konstruktorom, ale i rzeczywiste w ich produktach. Panewki w mocno obciążonych silnikach wysokoprężnych do pojazdów osobowych czy ciężarowych muszą […]
Pierścienie tłokowe – wskazówki do napraw silników to temat nowego szkolenia dla naszych Czytelników, które odbyło się w czwartek, o godz. 17.00, a poprowadził je specjalista z firmy NPR, Tomasz Małkowski.