W 2021 roku amerykańska firma NOCO wprowadziła szereg nowości na europejskim rynku. Poza serią boosterów GBX i ładowarkami Genius Pro były również akumulatory litowo-jonowe NLP 12V. Pierwszy, pełny sezon ich sprzedaży właśnie się rozpoczyna.
Ich przeznaczeniem są motocykle, skutery wodne i śnieżne oraz pojazdy typu quad. Stanowią alternatywę dla montowanych w nich akumulatorów kwasowo-ołowiowych, które podatne są na proces zasiarczenia czy działanie wody. Stąd też serię NOCO NLP oparto na technologii litowo-jonowej. Podniesiono w ten sposób także kluczowe parametry użytkowe, jak podwojona moc oraz dziesięciokrotnie wydłużoną sprawność (do 50 tys. cykli rozruchów) i pięciokrotną żywotność (do 2 tys. cykli ładowania). Dodatkowe wsparcie stanowi zaawansowany system zarządzania BMW, który odpowiada między innymi za ochronę przed przeładowaniem, ekstremalnym nagrzaniem, zwarciem czy rozładowaniem.
Gamę NOCO NLP tworzy pięć modeli akumulatorów 12V: NLP5 (2Ah, 250A), NLP9 (3Ah, 400A), NLP14 (4Ah, 500A), NLP20 (7Ah, 600A) i NLP30 (7,8Ah, 700A). Dla użytkownika istotne są również wymiary, stąd wszystkie wymienione odpowiadają typowym bateriom montowanym w jednośladach i quadach. Dodatkowo w ofercie znajdują się również specjalne moduły pomagające w optymalnym dopasowaniu, np. wysokości. Stabilność mocowania zapewnia specjalny system ze śrubą zabezpieczającą.
Budowę akumulatorów NOCO NLP oparto na zaawansowanej elektronice. Zarządza ona nie tylko zgromadzoną energią, ale też procesem ponownego ładowania. Rekomendowane są do tego inteligentne ładowarki NOCO z serii Genius, które po automatycznym rozpoznaniu stanu dopasowują cały proces. Co więcej, mogą podjąć pracę nawet przy zerowym poziomie naładowania. Dla przykładu model Genius1 przy NLP5 potrzebuje do tego 120 minut, zaś Genius10 do NLP30 zaledwie 48 minut.
Pełna oferta akumulatorów litowo-jonowe NOCO NLP dostępna są u wybranych dystrybutorów: Metler i Baterie Przemysłowe.
Komentarze