Mechanicy i pracownicy pomocy drogowej zastąpili już tradycyjne kable wygodniejszymi w użyciu urządzeniami rozruchowymi. Specjalizująca się w nich firma NOCO wprowadziła na rynek zmodernizowany model uniwersalnego boostera do akumulatorów 12 V i 24 V.
Postęp technologiczny przełożył się nawet na tak proste w działaniu elementy, jak kable rozruchowe do akumulatorów pojazdów mechanicznych. Ich główną uciążliwością była konieczność podłączenia do drugiej, sprawnej baterii. Z czasem zaczęto tworzyć alternatywę w postaci „walizkowych” urządzeń rozruchowych. Obecna miniaturyzacja elektroniki pozwala oferować bardziej kompaktowe i o wiele wydajniejsze rozwiązania. Przykładem na to jest seria boosterów amerykańskiej firmy NOCO.
W ofercie znajdują się modele, z których skorzysta kierowca, jak i rozwiązania do profesjonalnego zastosowania. W ostatnim czasie firma NOCO wprowadziła na polski rynek dwie pozycje z serii MAX: GB250+ do akumulatorów 12 V i GB251+ do 24 V. Kolejnym boosterem jest zmodernizowana wersja GB500+ do obsługi akumulatorów kwasowo-ołowiowych zarówno samochodów osobowych, jak i pojazdów ciężarowych, autobusów, maszyn i urządzeń rolniczych bądź budowlanych.
Jego działanie opiera się na tych samych, co w pozostałych modelach, rozwiązaniach. Z tą różnicą, że w pierwszej kolejności użytkownik musi manualnie ustawić przełącznik na wartość napięcia – 12 V lub 24 V. Następnie zakładana jest jedna para zacisków, które zabezpieczono przed skutkami odwrotnego podłączenia biegunów (autorska technologia Ultra Safe 2.0). W przeprowadzeniu auto testu akumulatora pomaga wbudowany cyfrowy woltomierz. Wyróżnikiem boosterów NOCO jest możliwość – dzięki ręcznie wzbudzanej funkcji override – podjęcia próby rozruchu akumulatora, w którym napięcie spadło poniżej krytycznej wartości 2 V.
Wbudowana w GB500+ bateria litowa ma pojemność 266 Wh i dysponuje szczytowym prądem rozruchowym o wartości 6250 A. Pozwala to na rozruch silników benzynowych i wysokoprężnych nawet o pojemności 45 litrów z 16 cylindrami. Czas każdej podejmowanej próby został ograniczony do 60 sekund. Po ich upływie urządzenie przeprowadza automatyczny restart, co chroni zarówno akumulator pojazdu, jak i wbudowaną baterię przed uszkodzeniem. Osobne czujniki ostrzegają przed niską (-30 st. C) lub wysoką (+50 st. C) temperaturą otoczenia.
Booster NOCO GB500+ wyposażono w dwa wyjściowe porty USB typu 2.1 A (5 V), za pomocą których można ładować inne urządzenia, np. tablet, telefon itd. Z kolei pod gniazdo 12 V OUT można podłączyć kompresor do pompowania kół. Drugie, 12 V IN, przeznaczone jest do ładowania wbudowanej baterii, w komplecie znajduje się zasilacz 56 W. Śledzenie postępu procesu ułatwiają cztery kolorowe diody – od małej czerwonej, do największej zielonej.
Praktyczność urządzeń rozruchowych NOCO podnosi wbudowana latarka LED. W tym przypadku strumień światła ma 2200 lumenów. Do wyboru jest siedem ustawień pracy, łącznie z emisją sygnału S.O.S. Sama obudowa posiada wysoką klasę szczelności IP65 i zabezpieczenie przed uszkodzeniem mechanicznym. Na ergonomię użytkowania wpływa firmowa torba na ramię z osobnymi kieszeniami na kable, złączki i zasilacz.
Komentarze