Światło to już nie jedyny obszar, z jakim kojarzy się marka OSRAM. Szereg akcesoriów samochodowych, które od dłuższego czasu wprowadza producent, to chęć kompleksowego wyposażenia kierowców w praktyczne urządzenia po to, by w każdych warunkach byli gotowi do drogi.
Akcesoria do opon
Opony są jedynym punktem kontaktu pojazdu z nawierzchnią drogi. Dlatego prawidłowe ciśnienie to podstawa bezpieczeństwa i odpowiedniej przyczepności na drodze, ale to nie wszystko. Odpowiednio napompowane opony to także dłuższa ich trwałość i mniejsze zużycie paliwa.
Jak wynika z badań*, przeprowadzonych na zlecenie marki OSRAM wiosną tego roku, aż 43 proc. kierowców ma na wyposażeniu przenośny kompresor do wyrównywania ciśnienia, a aż 27 proc. rozważa jego zakup. Jako argumenty za posiadaniem takich akcesoriów większość kierowców wymienia łatwość (66 proc.) i szybkość (62 proc.) obsługi, a także użyteczność takich urządzeń (60 proc.).
Do utrzymania właściwego stanu ciśnienia w oponach przydadzą się poręczne kompresory OSRAM TYREinflate. Wszystkie zostały zaprojektowane w taki sposób, by były maksymalnie funkcjonalne, wygodne w użytkowaniu i trwałe. Trzymetrowy, zwijany przewód zasilający ułatwia podłączenie i przechowywanie, płaska obudowa zapewnia stabilność podczas pompowania, a duży przycisk sterowania zapewnia łatwą obsługę np. stopą. Praktyczny schowek z boku pozwala na utrzymanie porządku i umożliwia bezpieczne przechowywanie węża.
W zależności od potrzeb, klienci mają do wyboru kilka produktów. Najprostszy z nich – model TYREinflate 200 posiada manometr analogowy i pozwala na napompowanie opony w niecałe 5 minut (dla opony 13” do 2,4 bar). Wersja TYREinflate 450 to urządzenie z cyfrowym wyświetlaczem, zwiększającym dokładność i ułatwiającym odczyt wyniku. Po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia, dzięki wbudowanej funkcji auto-stop, kompresor sam przestaje pompować, a ustawioną wartość zapamiętuje do kolejnego użycia. Czas pompowania opony wynosi do 3,5 minuty. W warunkach gorszego oświetlenia pomocna okaże się wbudowana lampa LED, a gwintowane złącze ułatwi dotarcie do niewygodnie umieszczonych zaworów opon.
TYREinflate 1000 to najszybszy z proponowanych kompresorów. Jest w stanie napompować oponę w ciągu 2 min. Duży cyfrowy wyświetlacz ze wskaźnikiem napompowania pozwala śledzić postęp pracy, a mosiężna, gwintowana końcówka gwarantuje niezawodną pracę i długą eksploatację. Jasne, kierunkowe światło LED zapewnia maksymalne oświetlenie tam, gdzie jest to potrzebne. Wygodne pokrętło szybkiego ustawiania wartości ciśnienia i automatyczne zatrzymanie po osiągnięciu wymaganej wartości sprawiają, że pompowanie jest intuicyjne i bezproblemowe. Do zestawu dołączono pokrowiec, rękawiczki lateksowe i zapasowe nakrętki.
Na szczególną uwagę zasługuje najnowszy model – TYREinflate 2000, przeznaczony zarówno do samochodów, ale przede wszystkim dla rowerzystów i motocyklistów. Bezprzewodowe, akumulatorowe urządzenie o bardzo smukłej i kompaktowej konstrukcji zmieści się do niewielkich schowków. Można go także zamocować do ramy rowerowej za pomocą specjalnego uchwytu znajdującego się w zestawie. Ładowany przez port USB produkt może także sam pełnić rolę powerbanku, dzięki czemu można wykorzystać go do podładowania telefonu czy tabletu. Oprócz tego model ten ma także wbudowaną latarkę. TYREinflate 2000 jest w stanie w ciągu 2 min napompować oponę rowerową.
Wraz z kompresorami producent proponuje także kierowcom profesjonalny uszczelniacz w formie żelu – TYREseal 450. Ten wygodny w użyciu produkt pozwala na szybką naprawę opony i dalszą jazdę nawet do 200 km. Żel pozwala uszczelniać przebicia o średnicy do 6 mm. Został przygotowany zgodnie ze standardem OE i jest kompatybilny ze wszystkimi kompresorami TYREinflate. Można go kupić jako pojedynczy produkt lub w zestawie z analogowym kompresorem (TYREseal KIT).
Zawsze sprawny akumulator
Kierowcy lubią być przygotowani na ewentualną usterkę akumulatora. 59 proc. z nich deklaruje posiadanie prostowników do uruchomienia samochodu w przypadku rozładowania akumulatora.
W ofercie firmy OSRAM znajdziemy boostery BATTERYStart, pozwalające w krótkim czasie na uruchomienie silnika Diesla o pojemności do 4 l lub benzynowego o dwukrotnie większej pojemności, a także prosotwniki OSRAM BATTERYCharge.
Do wyboru są cztery modele jump starterów – OBSL 200, 300, 400 i Pro 700. Najmniejszy z nich – model OBSL 200 jest w stanie uruchomić silnik o pojemności do 3 litrów, a wersja 400 pomoże w uruchomieniu silnika Diesla do 4 litrów lub benzynowego o dwukrotnie większej pojemności. Wszystkie modele wyposażone są w gniazda USB dzięki czemu mogą pełnić rolę powerbanku. W razie potrzeby można z nich doładować np. telefony komórkowe, aparaty, tablety itp. Przydatną funkcją jest wbudowana latarka. Startery mają zabezpieczenie przed przypadkowym podłączeniem biegunów odwrotnie.
Model Pro 700 bez problemu uruchomi silniki benzynowe o pojemności do 8 l i wysokoprężne do 6 l. A jego największą zaletą jest możliwość doładowania startera przy pomocy… uruchomionego właśnie pojazdu. Wystarczy zostawić urządzenie podłączone na 60 sekund, by booster naładował się ponownie do stanu wyjściowego. Można go także ładować z gniazdka 230 V.
Rodzina inteligentnych prostowników OSRAM BatteryCharge składa się z trzech urządzeń – OEBCS 904, 906 i 908. Można nimi naładować akumulatory 12 V o pojemności nawet do 170 Ah, a także te o napięciu 24 V do 70 Ah (model 908). Jako nieliczne na rynku, prostowniki OSRAM ładują wszystkie typy akumulatorów, włączając litowo-jonowe. Urządzenia BatteryCharge mają funkcje podtrzymania, które pomagają chronić akumulator przed rozładowaniem zimą lub podczas dłuższego postoju. Prostowniki mają czytelny wyświetlacz LCD z podświetleniem, a wszystkie funkcje można obsługiwać jednym przyciskiem. W wyposażeniu jest także przewód z końcówkami oczkowymi, który można zainstalować w samochodzie na stałe, by podłączenie ładowarki było łatwiejsze. Urządzenia mają także zabezpieczenie, które zapobiega uszkodzeniom instalacji elektrycznej samochodu przed skutkami odwrotnego podłączenia biegunów.
Czyste powietrze w samochodzie
Powodów zanieczyszczenia i zaduchu w aucie może być dużo – palenie papierosów, przewożenie zwierząt, zaniedbanie serwisowania układu klimatyzacji, brudna tapicerka czy dywaniki, a także resztki jedzenia… W małych, ciasnych przestrzeniach jak kabina samochodu szkodliwe substancje, pyłki i zapachy rozprzestrzeniają się zdecydowanie szybciej i mogą znacząco wpłynąć na komfort kierowcy i jego współpasażerów.
Brytyjscy mikrobiolodzy dowiedli nawet, że we wnętrzach samochodów jest o wiele więcej bakterii niż w publicznych toaletach – najczęściej są to drobnoustroje powodujące biegunki, wymioty czy bóle brzucha.
Dla zapewnienia lepszej higieny we wnętrzu pojazdu marka OSRAM dedykuje swoje urządzenie fotokatalityczne. Oczyszczacz OSRAM AirZing Mini™ zasysa powietrze, które jest przepuszczane przez filtr z dwutlenku tytanu, naświetlany diodami emitującymi promieniowanie UV-A. Pozwala to usunąć do 99%* wszystkich szkodliwych wirusów i bakterii i wypuścić oczyszczone, zjonizowane powietrze przez górną część obudowy. Może również usuwać do 90%* formaldehydu, TVOC (lotne związki organiczne ogółem) i zapachów. W przeciwieństwie do oczyszczaczy powietrza z filtrami HEPA lub węglowymi, filtra dwutlenku tytanu w AirZing Mini™ nie trzeba wymieniać, a jedynie wyjmować go w regularnych odstępach czasu, płukać pod bieżącą wodą i suszyć. Pozwala to oszczędzić pieniądze i eliminuje niedogodności związane z koniecznością zakupu i utrzymania zapasu nowych filtrów.
Dzięki czarnej, dyskretnej obudowie urządzenie harmonijnie wtapia się we wnętrze pojazdu, a kompaktowa konstrukcja umożliwia montaż w różnych miejscach w samochodzie. Wygodne mocowanie i tryb zasilania z gniazda USB-C czynią produkt niezwykle praktycznym i łatwym w obsłudze. Oczyszczacze AirZing Mini™ sprawdzą się nie tylko w użytku osobistym, będą też idealnym wyposażeniem samochodów dostawczych i większych flot pojazdów służbowych. Doskonale sprawdzą się także na biurku w biurze lub w domu, podłączone do gniazda USB w komputerze.
* Badania zrealizowane na zlecenie firmy OSRAM w czterech krajach (Polska, Francja, Niemcy, Włochy) zrealizowane na grupie 8005 respondentów w okresie 12-23 kwietnia 2021 r.
Komentarze