MANN+HUMMEL podał informację na temat wyników finansowych firmy w pierwszej połowie 2012 r.
MANN+HUMMEL wzrasta mimo spowolnienia w Europie
Obroty firmy wzrosły w pierwszej połowie roku o 5,8 %. Osiągnęły wartość 1,27 mld euro. Łączne roczne obroty powinny osiągnąć poziom nieznacznie wyższy niż w 2011 roku. Zadawalające, zdaniem przedstawicieli MANN+HUMMEL, wyniki, przyczyniły się do wzrostu liczby zatrudnionych w firmie na całym świecie. Pracowników jest teraz 15 tys., a więc o prawie 5% więcej niż przed rokiem. Na całym świecie firma zatrudnia ok. 800 naukowców i konstruktorów, co przekłada się na liczbę innowacji. W 2011 r. przedstawiciele producenta złożyli w Niemczech 111 wniosków patentowych.
Wyniki MANN+HUMMEL odzwierciedlają ogólną sytuację w branży samochodowej na całym świecie. Wzrost odnotowano głównie w USA, Brazylii, Azji oraz Europie Wschodniej. Obroty w Europie Zachodniej nieznacznie spadły, czego przyczyną jest słaby rozwój na rynkach francuskim, włoskim i hiszpańskim. Nic nie wskazuje na to, żeby niekorzystna sytuacja na starym kontynencie miała ulec poprawie. Firma spodziewa się, że zamknie rok z obrotami w wysokości ok. 2,5 mld euro. Nastawia się raczej na spowolnienie rozwoju, ale zakłada jako cel zwiększenie obrotów do ok. 3,4 mld euro do roku 2018 r.
MANN+HUMMEL liderem branży według Freedonii
Amerykański instytut badań rynkowych Freedonia przyznał firmie MANN+HUMMEL pierwsze miejsce w globalnej branży filtracji w tym roku. Producent zwyciężył dzięki udziałowi w obrotach branży na poziomie 4,1 %. Instytut oszacował wartość całej branży w 2010 r. na ok. 38 mld euro, a do 2020 r. prognozuje dla niej roczny wzrost na poziomie 7%. Motorem wzrostu będą prawdopodobnie kraje Azji i Pacyfiku, Ameryki Południowej, Północnoamerykańskiej Strefy Wolnego Handlu, Afryki i Środkowego Wschodu oraz Europy Wschodniej. W tych regionach firma cieszy się szczególnie dużą popularnością.
Nagrodę dla producenta przyznało także zrzeszenie europejskich dystrybutorów na europejskim rynku zamienników dla branży samochodowej, TEMOT International. Firmę uhonorowano tytułem ,,Dostawcy Roku". Podobne sukcesy MANN+HUMMEL i jej marka MANN-FILTER osiągnęły także w Rosji (wyróżnienie ,,Najlepsza marka filtrów do samochodów zagranicznych"). Organizacja sprzedawców ADI (Auto Distribution International) uhonorowała Petrę Engels, dyrektor ds. sprzedaży marki, tytułem ,,Aftermarket Proffesional of the Year". Wyróżnienie to po raz pierwszy przypadło osobie z branży poddostawców.
Komentarze