Podsumowanie szkoleniowego maratonu Inter Cars

5 października 2020, 15:01

ShowCar, mobilne centrum szkoleniowe Inter Cars, zatrzymało się w Czosnowie. Mechanicy chętni do podniesienia zawodowych kompetencji wzięli udział w szkoleniach, organizowanych wspólnie z partnerami przedsięwzięcia. Niektórym ze szkoleń bacznie przysłuchiwał się m.in. ambasador Inter Cars, Bartosz Ostałowski.

Cztery dni i blisko 20 szkoleń prowadzonych przez kadrę trenerską pomogło zaspokoić głód wiedzy mechaników. Ponieważ natężenie tematów było duże, część spotkań odbywała się równolegle, niektóre miały miejsce w naczepie ShowCar, inne w budynkach Centrum Szkoleniowego Inter Cars. Zapotrzebowanie na tego typu spotkania jest duże, bo większość szkoleń miała 100% frekwencję, a na niektóre z nich wolne miejsca zakończyły się zaledwie kilka dni po uruchomieniu zapisów.

Szkolenia przeprowadzone zostały przy współudziale ośmiu ekspertów: Bosch, Contitech, Motoremo, Schaeffler, KYB, Intermotive Solutions, Texa oraz ZF, których wspierała kadra trenerska z ramienia Inter Cars. Niemal każde ze szkoleń opierało się nie tylko na wykładach i przekazaniu wiedzy teoretycznej, ale również na ćwiczeniach praktycznych i przykładowych sytuacjach zaprezentowanych w warunkach zbliżonych do warsztatowych. Tak było m.in. na szkoleniu „Bezpośredni wtrysk benzyny Bosch – czujniki i elementy wykonawcze w systemie”, które prowadził Artur Chrust z Boscha.

Dzisiejsze szkolenie nie dotyczyło specjalnie nowego tematu na rynku, bo bezpośrednie wtryski są obecne mniej więcej od 20 lat, warsztaty czują jednak potrzebę, aby szkolić się w tym zakresie, bo przyjmują u siebie coraz więcej klientów z samochodami wyposażonymi w tę technologię. Podczas dzisiejszego szkolenia skupiliśmy się głównie na układzie paliwowym, wysokim i niskim ciśnieniu oraz sposobami serwowania nimi, a także typowymi usterkami spotykanymi w silnikach z bezpośrednim wtryskiem – mówi Artur Chrust, z firmy Bosch.

Bosch, podobnie jak zdecydowana większość dostawców obecnych w Czosnowie, towarzyszy ShowCar na trasie przejazdu w różnych lokalizacjach w Polsce. Kolejnymi przystankami mobilnego centrum szkoleniowego będą Szamotuły (6-9 października) i Rzeszów (20-23 października). Jednym ze szkoleń, które pojawiło się w Czosnowie było to związane z oscyloskopem Pico. Spotkanie odbyło się w dwóch rundach, a poprowadził je Piotr Sołkowicz, właściciel Intermotive Solutions, przedstawiciela Pico na Polskę.

Podczas szkolenia staramy się przede wszystkim pokazać dlaczego oscyloskop jest ważny w serwisie samochodowym i do jakich działań na co dzień możemy go wykorzystać. W ten sposób próbujemy otworzyć nieco oczy diagnostom i udowodnić, jak w bardzo prosty sposób możemy diagnozować czujniki i komponenty w samochodzie, bez potrzeby rozbierania silnika czy wymiany na próbę poszczególnych elementów – mówi Piotr Sołkowicz z Intermotive Solutions.

Pandemia koronawirusa i wywołane nią reperkusje odcisnęły swoje piętno na planach szkoleniowych bardzo dużej liczby firm. Kiedy jednak pojawiła się możliwość powrotu do szkoleń stacjonarnych, dystrybutor poczynił starania, aby mogły one wrócić w tradycyjnej formie. Docenił to m.in. Bartosz Ostałowski, jedyny na świecie drifter kierujący samochód za pomocą stopy, który odwiedził ShowCar w Czosnowie.

Bardzo dobrze, że mechanicy znów mogą na żywo spotykać się ze szkoleniowcami, mogą dotknąć narzędzi, zobaczyć i przekonać się organoleptycznie jak działają wszystkie systemy, o których się uczą. Wiadomo, że formuła spotkań online, szczególnie w motoryzacji, jest nieco ograniczona, bo nie jest łatwo przekazać cały zakres wiedzy bez możliwości dotknięcia czy sprawdzenia przez mechanika jak działa dane urządzenie, czy bez konsultacji wybranej tematyki bezpośrednio ze szkoleniowcem – mówi Bartosz Ostałowski.

Szkolenia odbywają się teraz w nieco innej formie, aby zachowane zostały wszystkie zasady bezpieczeństwa. W szkoleniach bierze udział mniejsza liczba uczestników, tak, żeby mogli zachować oni odpowiedni dystans społeczny. Podczas rejestracji każdy zobligowany jest do zakładania maski ochronnej, przez organizatorów szkoleń przygotowane są również płyny do dezynfekcji oraz jednorazowe rękawiczki ochronne. Ponadto przed każdorazowym wejściem do ShowCara uczestnicy szkolenia muszą zmierzyć temperaturę w dwóch miejscach na ciele: na czole i nadgarstku. Dopiero po spełnieniu rygorystycznych norm mogą uczestniczyć w szkoleniu.

Na rynku jesteśmy obecni od 150 lat, a narzędzia naszej firmy rekomendowane są przez takie marki jak BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes i Porsche. Podczas ShowCar prezentujemy naszą ofertę narzędziową, zarówno w segmencie narzędzi specjalistycznych, jak i ręcznych. Klienci mogą zapoznać się z naszym programem pneumatycznym czy urządzeniami do wyposażenia warsztatów oraz całym asortymentem narzędzi dynamometrycznych – mówi Tomasz Frątczak, doradca klienta w firmie Hazet.

Ważnym elementem szkoleń jest również możliwość dyskusji pomiędzy uczestnikami spotkań. W Czosnowie okazją do integracji był lunch przygotowany w formie grilla. Każdy z mechaników, poza wymianą doświadczeń z kolegami z branży, mógł również porozmawiać z trenerami, dopytać o szczegółowe informacje zasłyszane podczas szkolenia, a także podzielić się rozterkami z codziennej pracy w serwisie.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!