ZF obiera kurs na szybszy i ulepszony proces tworzenia oprogramowania. Wspólnie z firmą Microsoft, globalny koncern technologiczny ZF zamierza wprowadzić swoje procesy inżynierii oprogramowania, metody i rozwiązania na wyższy poziom – dostosowując je do szybkości i jakości wiodących firm z sektora IT.
Przekształcając się w dostawcę usług mobilności opartych na oprogramowaniu, ZF może efektywniej skalować swoje globalne zasoby i lepiej reagować na zmieniające się potrzeby klientów. Współpracując z Microsoftem, ZF wykorzystuje usługi w chmurze Azure i narzędzia programistyczne, a także doświadczenie firmy Microsoft w tworzeniu oprogramowania w metodologii agile. Dzięki temu, w przyszłości koncern ZF zapewni branży motoryzacyjnej rozwiązania oparte na oprogramowaniu.
W przyszłości oprogramowanie będzie miało jeden z największych wpływów na rozwój układów motoryzacyjnych i będzie jednym z kluczowych czynników różnicujących, jeśli chodzi o realizację wyższych poziomów funkcji autonomicznej jazdy. Chcemy rozwijać ten trend. Współpraca z Microsoft pozwoli nam znacznie przyspieszyć integrację i dostarczanie oprogramowania. Jest to ważne dla naszych klientów, którzy cenią sprawną współpracę i wymagają krótkich terminów dostaw w celu aktualizacji oprogramowania. Co więcej, będziemy musieli zacząć dostarczać oprogramowanie do konstrukcji, które nie będą jeszcze dostępne na rynku – wyjaśnił dr Dirk Walliser, odpowiedzialny za badania i rozwój w ZF.
Cyfrowe możliwości będą kluczowe dla rozwoju firm motoryzacyjnych i odróżnienia ich od konkurencji. DevOps umożliwia zespołom programistycznym i operacyjnym optymalizację współpracy między zespołami w zakresie automatyzacji, testowania, monitorowania i nieprzerwanego dostarczania przy użyciu metodologii agile. Microsoft udostępnia możliwości DevOps i dzieli się swoimi doświadczeniami z firmą ZF, aby pomóc jej stać się dostawcą usług mobilności opartych na oprogramowaniu – powiedział Sanjay Ravi, General Manager, Automotive Industry w Microsoft.
cubiX: Zawieszenie przyszłości oparte na kodzie
Podczas targów CES 2020, ZF zaprezentuje swoją wizję rozwoju oprogramowania na przykładzie „cubiX”. Jest to komponent oprogramowania, który zbiera informacje z czujników z całego pojazdu i przygotowuje je do zoptymalizowanego sterowania aktywnymi układami zawieszenia, kierowniczym, hamulcowym i napędowym. Zgodnie z podejściem niezależnym od dostawcy, cubiX będzie obsługiwał komponenty ZF, a także komponenty innych poddostawców.
Dzięki oprogramowaniu cubiX tworzy sieciowe funkcje zawieszenia: łącząc wiele systemów pojazdu, takich jak elektryczne wspomaganie kierownicy, aktywne sterowanie tylną osią, aktywny system tłumienia sMOTION, sterowanie układem napędowym i zintegrowane sterowanie hamulcami, cubiX może zoptymalizować zachowanie samochodu w jednym centralnym źródle. Umożliwia to nowy poziom kontroli pojazdu, a tym samym może zwiększyć bezpieczeństwo – na przykład w niesprzyjających warunkach drogowych lub w sytuacjach awaryjnych – powiedział dr Dirk Walliser.
ZF planuje rozpocząć projekty z pierwszymi klientami w 2020 roku i będzie oferować cubiX od 2023 roku jako część całego systemu lub jako pojedynczy komponent oprogramowania.
ZF na targach CES 2020
W trakcie targów CES 2020 koncern technologiczny ZF zaprezentuje również swoje kompleksowe systemy zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Na ich zaawansowaną budowę składają się czujniki, obliczeniowe moduły komputerowe, oprogramowanie oraz aktuatory.
W przypadku samochodów osobowych Level 2+ system otwiera drogę do bezpieczniejszego i wygodniejszego transportu osobistego. Nowe rozwiązania mobilności, takie jak robo-taksówki, zostały zaprojektowane do bezpiecznego działania z systemami ZF poziomu 4/5. Dodatkowo, podczas targów zostaną zaprezentowane innowacyjne zintegrowane systemy bezpieczeństwa ZF, takie jak bezpieczny kokpit SHIC (Safe Human Interaction Cockpit). Uwagę odwiedzających targi z pewnością przyciągnie również innowacyjne oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję do zapewniania nowych funkcji oraz bardziej rozbudowane oferty mobilności.
Komentarze