ZF Aftermarket oferuje pełną gamę elementów układu kierowniczego i zawieszenia od marki Lemförder w jakości OE. Przy układach mających znaczący wpływ na bezpieczeństwo, takich jak podwozie, konieczna jest dokładna współpraca wszystkich jego elementów.
Najnowsza oferta marki Lemförder firmy ZF Aftermarket obejmuje elementy gumowo-metalowe przeznaczone do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Elementy układu kierowniczego i zawieszenia odpowiadają za właściwe położenie i prowadzenie kół pojazdu. Zapewniają połączenie między pojazdem, a nawierzchnią drogi i są niezbędnym elementem bezpieczeństwa.
– Wraz z ciągłym wzrostem liczby pojazdów hybrydowych i elektrycznych, rynek części zamiennych musi sprostać rosnącemu popytowi na elementy gumowo-metalowe w jakości OE, które trafiając do klientów końcowych zapewnią wzrost rynku w tym sektorze – wyjaśnił Richard Adgey, dyrektor ds. Zarządzania produktami ZF Aftermarket.
Zgodnie z rosnącym popytem na pojazdy elektryczne i hybrydowe, ZF Aftermarket pracuje nad poszerzeniem portfolio produktów marki Lemförder. Obejmuje ono, m.in.: łożyska oporowe amortyzatorów, wsporniki zawieszenia i poduszki silnika dla modelu BMW i8; sworznie i wsporniki zawieszenia, jak również zestaw naprawczy łożyska oporowego amortyzatora (z odpowiednim łożyskiem tocznym) do modelu VW e-Golf. W portfolio znalazły się również sworznie, zestaw naprawczy oraz mocowania skrzyni biegów do modelu Audi A3 e-tron. W przyszłości, ZF Aftermarket pod marką Lemförder zaoferuje również mocowania belki tylnej osi modelu samochodu elektrycznego Renault ZOE.
ZF Aftermarket zaleca regularne kontrole wszystkich elementów gumowo-metalowych. Nie są to części podlegające konwencjonalnemu zużyciu, jednak ich eksploatacja może ujawniać zmęczenie materiału, ponieważ poddawane są wysokim obciążeniom dynamicznym. Wymiana tych komponentów wymaga odpowiednich narzędzi, jednak niektóre zasady są uniwersalne i powinny być przestrzegane, w celu wystrzegania się kosztownych błędów.
- Należy ściśle przestrzegać pozycji montażowej. W niektórych przypadkach znaki pozycjonowania znajdują się na częściach lub w miejscu instalacji nowego łożyska oporowego. W innym przypadku, pozycja powinna zostać oznaczona przed usunięciem uszkodzonego łożyska.
- Nigdy nie należy używać oleju jako pomocy montażowej. Jeśli olej wejdzie w kontakt z gumą, doprowadzi do jej uszkodzenia. Zamiast tego ZF Aftermarket zaleca stosowanie wody mydlanej.
- W przypadku elementów zawieszenia i mocowania amortyzatora, należy dokręcić śruby mocujące ze wskazanym momentem, gdy pojazd ponownie znajdzie się na kołach. Zapobiega to zniekształceniom mocowań, które mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia nowych części.
Komentarze