Q Service Castrol nabiera mocy i zapowiada dalszą ekspansję

, 17 lipca 2019, 23:55

Sieć serwisów samochodowych Q Service Castrol nie zwalnia tempa i szykuje się do dalszej ekspansji na polskim rynku. Podczas konferencji prasowej, zorganizowanej na terenie jednego z nowych warsztatów, przedstawiciele tego przedsięwzięcia przypomnieli założenia projektu oraz zaprezentowali plany jego rozwoju.

Q Service Castrol to projekt, który od samego początku budzi bardzo duże emocje. Zaangażowanie we wspólne przedsięwzięcie marki Q Service, największej sieci niezależnych warsztatów w Polsce oraz firmy Castrol, lidera w zakresie produkcji środków smarnych na świecie, sprawia, że branża czekała na ogłoszenie nowych informacji odnośnie planów rozwoju sieci.

Te zaprezentowane zostały podczas konferencji prasowej, która zorganizowana została w Centrum Serwisowym Saska Kępa z właścicielem Krzysztofem Karpowiczem na czele, który ogłoszony został także ambasadorem sieci Q Service Castrol. Serwis zyskał nowy, odświeżony wygląd, który zawdzięcza oznakowaniu stworzonym zgodnie z wysokimi standardami wypracowanymi przez sieć. To na terenie tego obiektu zaparkowane zostało mobilne centrum szkoleniowe Show Car, w którym odbyło się spotkanie.

Silne partnerstwo z korzyścią dla warsztatów

Konferencję rozpoczęła Joanna Król, Z-ca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej Inter Cars SA, która przywitała wszystkich zgromadzonych gości. Zaraz po niej na scenie pojawili się przedstawiciele obu marek, którzy wyjaśnili motywację do podjęcia wspólnej kooperacji.

– Współpraca z marką Castrol nie ma wyłącznie charakteru zawodowego. To coś więcej, coś, do czego ja sam podchodzę z ogromnym sentymentem. To wspomnienia z czasów rajdów, kiedy logo Q Service po raz pierwszy pojawiło się na moim samochodzie. Wtedy też mój ojciec wymyślił całą ideę stworzenia sieci i w ten sposób staraliśmy się ją promować. Bardzo szybko dołączył do nas Castrol i wspierał nas w walce w kraju i na arenach międzynarodowych. Jestem przekonany, że również klientom marka Castrol kojarzy się z pozytywnymi emocjami, rywalizacją i wysoką jakością – stwierdził Maciej Oleksowicz, Prezes Zarządu Inter Cars SA.

– Dla mnie i mojego zespołu to ogromna przyjemność być dzisiaj z Państwem. Jesteśmy dumni z wieloletniego partnerstwa z Inter Cars. To firma charakteryzująca się wysoką etyką, ambicją i innowacją. To drugi co do wielkości dystrybutor w Europie i międzynarodowa organizacja obecna na 16 rynkach Starego Kontynentu. Naszym celem jest partnerstwo i zaangażowanie, abyśmy wspólnie rośli, również poza Polską – dodała Heike van de Kerkhof, Wiceprezes Castrol w Europie.

– Połączenie sił tych dwóch liderów, wieloletnich partnerów biznesowych, zaowocowało bardzo transparentnym konceptem stworzenia silnej, profesjonalnej i rozpoznawalnej wśród kierowców sieci serwisów samochodowych Q Service Castrol. Firma Inter Cars jako właściciel tej sieci oferuje swoje know how oraz 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu dotychczasowej sieci Q Service. Parterem strategicznym sieci jest firma Castrol, oferująca produkty olejowe i środki smarne, które cieszą się zaufaniem kierowców  na całym świecie. To połączenie sprawi, że warsztaty zrzeszone w strukturach tej organizacji znacząco wzmocnią swoją pozycję na rynku i na tym zależy nam najbardziej – podsumowała Joanna Król.

Silny fundament

Sama idea połączenia to pomysł, który zrodził się już jakiś czas temu. Motywacją do jego stworzenia była chęć wsparcia warsztatów w ich rozwoju, aby mogły one rosnąć i odpowiadać na zwiększające się potrzeby konsumentów.

– Od 29 lat wspieramy warsztaty samochodowe, ponieważ Inter Cars rozwija się tak mocno, jak mocno rozwijają się nasi klienci – mówił Wojciech Twaróg, Członek Zarządu Inter Cars SA.

– Jesteśmy świadomi tej synergii. Mamy 20 lat doświadczenia w rozwoju sieci warsztatowych i chcemy wspólnie z marką Castrol otworzyć nowy rozdział w naszej historii. Tworzymy innowacyjny koncept warsztatów, który od tej pory będzie wyznaczał nowe standardy w branży niezależnych serwisów samochodowych. Dzisiejsze trendy w usługach są takie, że wymagana jest i najbardziej liczy się kompleksowość oraz jakość wykonania usługi. Nasz przekaz dla kierowców – Do it for me  to: komfort dla konsumenta, wygoda i czas. Kierowca oczekuje załatwienia wszystkiego co związane jest z jego pojazdem w jednym miejscu i w bardzo dobrej jakości, w możliwie jak najkrótszym czasie. Takie właśnie podejście cechuje sieć warsztatów Q Service Castrol – podkreślał W. Twaróg.

– Castrol od 120 lat troszczy się o kierowców i ich pojazdy. To właśnie wtedy w Londynie powstał pierwszy punkt sprzedaży środków smarnych do maszyn rolniczych.  Impulsem do powstania jednego z najbardziej innowacyjnych produktów na tamte czasy, była chęć dostarczenia klientom rozwiązania, spełniającego ich już wtedy rosnące wymagania. Drugim wyróżnikiem był marketing – twórca marki Castrol wywieszał swoje bannery przy okazji imprez sportowych i prób bicia rekordów prędkości. To są dwa fundamenty na których opiera się Castrol – technologia i marketing. Dziś wspólnie z Inter Cars tworzymy coś innowacyjnego, sieć warsztatów, która w mojej ocenie będzie najlepszą siecią na rynku – powiedział Piotr Sokołowski, Dyrektor Sprzedaży Castrol w Europie Centralnej i Wschodniej.

Twarde dane

Choć powstanie sieci Q Service Castrol od początku było pozytywnie przyjęte przez obie strony, to ruch ten musiał być uzasadniony przez konkretne liczby, poparte wnikliwą analizą i badaniami.

– 43% właścicieli warsztatów chce się zrzeszać w sieci i ten wynik będzie z roku na rok coraz wyższy. Z kolei te warsztaty, które już należą do sieci, są zadowolone ze swojej obecności w strukturach tego typu organizacji. Pozwala im to skupić się na swojej pracy, czyli naprawie samochodów. My z kolei udostępniamy im narzędzia, które umożliwiają rozwój serwisów i dotarcie do klienta ostatecznego – przekonywała Marta Ciesielska, Kierownik Działu Sieci Serwisowych.

– W ciągu ostatnich 8 lat liczba zleceń „Do it for me”, czyli takich gdzie klient oddaje kluczyki i oczekuje kompleksowej usługi, wzrosła o 60%.  Drugim punktem, na który zwracają uwagę kierowcy, jest cena. Jesteśmy rynkiem wrażliwym na koszty, przy czym nie chodzi o jak najniższą cenę  produktów czy usług, ale o racjonalny wydatek. Cenę wskazało 42% respondentów. Co bardzo budujące, 39% kierowców przy wyborze kieruje się zaufaniem do punktu serwisowego. I my to zaufanie zamierzamy zbudować. – wtórował Tarek Hamed, Marketing Activation Manager Castrol w Europie Centralnej i Wschodniej.

Lista korzyści dla warsztatów

Warsztaty zrzeszone w Q Service Castrol otrzymają dostęp do rozwiązań biznesowych wspierających rozwój warsztatu oraz wiedzy i najnowszych technologii. Planowane są również akcje skierowane do klientów potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z usług serwisów sieciowych. Oprócz tego przedstawiciele marki zapowiadają kampanie reklamowe z wykorzystaniem nowych i tradycyjnych mediów, mających za zdanie wzmocnić obecność marki Q Service Castrol w świadomości kierowców.

Sieć znajdzie również swoją przestrzeń w Internecie – pod adresem www.qservicecastrol.eu znaleźć będzie można stronę skierowaną do konsumentów, jak również właścicieli warsztatów.

Warto podkreślić, że serwisy Q Service Castrol zyskają nowy wygląd – nowoczesne, efektowne oznakowanie oraz jasne i czytelne piktogramy. Wszystko po to, aby jak najmocniej zaistnieć w świadomości kierowców, poszukujących zaufanych specjalistów, potrafiących w kompleksowy sposób zatroszczyć się o ich pojazdy.

To tylko niektóre z szerokiej listy korzyści, które wynikają z przystąpienia do tej inicjatywy. Wszystko to ma za zadanie sprawić, że Q Service Castrol przez najbliższe lata będzie wyznaczał trendy w branży niezależnych warsztatów.

Artykuł sponsorowany Inter Cars SA

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

dorek, 18 lipca 2019, 12:39 8 -2

Byłem, zobaczyłem i posłuchałem. Tutaj nie ma miejsca na wysoki poziom napraw. Tutaj będą liczyć się tylko słupki. To że większość Kowalskich zapytanych o olej wskazuje na castrol nie oznacza tego że jest to dobry produkt tylko nie wie że inne istnieją. Nie można mówić o wyznaczaniu nowych standardów w NIEZALEŻNYCH warsztatach zrzeszając je w większości przypadków ograniczając pole manewru właścicielowi.Taki warsztat nie będzie niezależny. Żeby utrzymać "standardy" będzie musiał wyrabiać normy sprzedażowe a to napewno wpłynie na cenę końcową i nie koniecznie na jakość. Takie jest moje zdanie. Istnieją już sieci warsztatów z tz. wysokim standardem wyposażenia i standardami obsługi i naprawy. Niestety w wielu przypadkach tylko cena ma wysoki standard.

Odpowiedz

Rafał L., 18 lipca 2019, 13:31 1 -5

Nie do końca się zgadzam. Prowadzę warsztat ponad 20 lat od 15 lat jestem związany z inter Cars oraz używam Castrola. Nie miałem nigdy żadnych problemów. Inter cars ma super dostępność i nie mam potrzeby zmiany dostawcy. Już jestem po audycie qserwis i niedługo będę oznakowany.
Z inter cars mam:
Super dostępność
Szybkie dostawy
Oznakowanie warsztatu
Wycieczki
Szkolenia
Auta zastępcze dla moich klientów (wynajm)

Po co mam szukać czegoś innego?
Jestem zadowolony

Odpowiedz

dorek, 18 lipca 2019, 13:55 5 -1

Przeczytałem w Twojej wypowiedzi dokładnie to samo co usłyszałem od przedstawicieli na spotkaniu tego rocznym. Nie da się uzależnić od jednej hurtowni w tym zawodzie bo nie będziesz w stanie naprawiać aut. Ja korzystam głównie z dwóch i posiłkuje się jeszcze trzema i nie ze względu na cenę a dostępności części zamiennych których ic nie ma. Oczywiście jeszcze aso.

Odpowiedz

aaaaa, 19 lipca 2019, 0:04 7 0

To wszystko można również mieć nie wiążąc się żadną umową :)

Odpowiedz

Artur Chabło, 27 lipca 2019, 2:36 0 0

Stara prawda mówi... jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że chodzi o pieniądze. :P

Jako były pracownik IC, kierownik serwisu QS mam wyrobione zdanie w tych kwestiach.

Będąc sprzedawcą części w jednej z grup filialnych IC po 3 miesiącach pracy, gdy osiągnąłem wzrost sprzedaży o 130% i wzrost zysku brutto o 138% dowiedziałem się, że nie nie mogę zarabiać 3000 netto, bo inni będą się buntować, że zarabiam za dużo.

Po przejściu do innej grupy filialnej jako PH rynku ciężarowego otrzymałem rejon z 23 klientami, którzy robili 80 000 obrotu netto/m-c. Po 4 miesiącach miałem 48 klientów z obrotem 250 tys. Zatrudniono nowego PH, mi zmieniono region na taki, w którym miałem 41 klientów z obrotem 131 tys. netto/m-c. Po 6 miesiącach miałem 73 klientów z obrotem średnio 368 tys. netto/m-c. Nowy PH przejmuje teren, a ja na kolejny "ciężki" teren, gdzie jest 38 klientów z obrotem 110 tys. netto/m-c. Kolejne 5 miesięcy i przy 78 klientach osiągam 500 tys. obrotu netto. zajmując 2 miejsce w Polsce w zespołach sprzedażowych... Ponowna zmiana regionu... i pękam. Praca po 12-14h dziennie dla firmy za 1500 netto na konto i drugie tyle w kopercie okazuje się ponad moje siły. Odchodzę... i to jedna z najlepszych decyzji w moim życiu.

Jakiś czas później... mój były klient prosi mnie bym zastąpił na 2 tyg. jego kierownika serwisu QS. Zgadzam się, a po 2 tyg. zostaję na dłużej... Oczywiście większość zakupów idzie z IC. Po kilku miesiącach dociera do nas przedstawiciel firmy XXX. Instaluje cennik i zaczynam analizować ceny. Porównując ceny na TYCH SAMYCH produktach dochodzę do ciekawej konkluzji, iż za towar, który zakupiliśmy w ciągu miesiąca w IC za 90 tys. netto w firmie XXX zapłacilibyśmy 60 tys. netto. (sic!). A co najlepsze... wiem jakie klient miał rabaty i na jakiej marży kupował wcześniej. Ktoś powie, że to biznes, na tym polega handel... nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. To zwykłe złodziejstwo. Ustawiczne podnoszenie cen o 0,5-1% doprowadza do sytuacji, w której klient nie kontrolując cen na rynku doprowadza do sytuacji, że staje się coraz droższy dla klienta finalnego i mniej zarabia. Paradoksalnie... IC eliminuje swoich najlepszych klientów... :P

Na koniec jeszcze taka mała dygresja... czy ktoś wie kto wygrał konkurs na 20-lecie warsztatów Q-service? Link: https://motofocus.pl/informacje/nowosci/63508/20-lecie-warsztatow-q-service-inter-cars-przygotowal-konkurs

Prawdopodobnie w związku z małą ilością zgłoszeń konkurs został po cichu odwołany. A warsztat, który reprezentowałem zamiast wygrać, został wydymany. No cóż.... przyroda. :P

Pozdrawiam.

Odpowiedz