Wybór zestawów rozrządu Boscha z pompą cieczy chłodzącej pozwala oszczędzić koszty właścicielowi samochodu oraz skraca czas naprawy w warsztacie. Zestawy rozrządu Boscha zawierają wszystkie niezbędne części potrzebne do fachowej wymiany całego układu rozrządu.
Pompa cieczy chłodzącej sama w sobie nie jest główną częścią układu rozrządu, jednak w większości przypadków jest napędzana paskiem rozrządu, dzięki czemu stanowi jeden z najistotniejszych elementów zestawu rozrządu. Najczęściej to właśnie jakość pompy decyduje o jakości całego zestawu rozrządu.
Jeżeli producent pompy cieczy chłodzącej użyje łożyskowania wałka pompy o niewystarczającej nośności, pompa może przedwcześnie zacząć hałasować, a w późniejszym etapie może nawet dojść do jej zablokowania i zerwania paska rozrządu. Dodatkowo złej jakości uszczelnienie pompy może spowodować wyciek płynu chłodzącego, który po pewnym czasie użytkowania może doprowadzić do uszkodzenia łożyskowania i zerwania paska rozrządu.
Każda przedwczesna ingerencja w układ rozrządu jest pracochłonna i kosztowna, dlatego przy wyborze zestawu rozrządu należy kierować się rozwagą.
Zestawy rozrządu Boscha zawierają pompy cieczy chłodzącej najwyższej klasy. Stosowane w nich uszczelnienie ma wydłużoną trwałość, dzięki zastosowaniu – obok pierścienia ceramicznego – pierścienia z bardzo trwałego węglika krzemu (jest on tak twardy, że stosuje się go do produkcji nowoczesnych ściernic szlifierskich). Dzięki połączeniu tych dwóch materiałów trwałość uszczelnienia pomp przewyższa trwałość interwałów wymiany rozrządów we współczesnych samochodach.
Zwiększona została również odporność uszczelnienia na uszkodzenia, takie jak tzw. uszkodzenie początkowe spowodowane przez kręcenie na sucho pompą oraz na zawartość kryształów kamienia kotłowego w cieczy chłodzącej.
Kolejnym ważnym parametrem pompy jest trwałość wałka łożyskowego. Trwałość łożyska pompy jest dobierana do przebiegu, jaki musi zrobić cały układ rozrządu pomiędzy wymianami. Oznacza to, że trwałość łożyska pompy i uszczelnienia jest obliczona na przebieg interwału wymiany układu rozrządu wyznaczony przez producenta samochodu.
Obecnie przebiegi pomiędzy kolejnymi wymianami układu rozrządu sięgają nawet ponad 200.000 km., dlatego nie można rezygnować z wymiany pompy podczas wymiany całego układu rozrządu, nawet gdy w momencie wymiany rozrządu wygląda ona na dobrą. Może się okazać, że taka pompa wytrzyma kolejny rok, może kolejne 20.000-30.000 km., ale po tym czasie – o ile wcześniej nie dojdzie do uszkodzenia silnika – klient będzie musiał ponownie zapłacić za robociznę związaną z rozmontowaniem całego układu rozrządu, wymianą pompy, zmontowaniem i ustawieniem rozrządu oraz będzie musiał oprócz pompy zakupić przynajmniej nowy pasek rozrządu.
Próba przesunięcia w czasie kosztów wymiany pompy powoduje, że właściciel pojazdu ponosi podwójne koszty za wymianę rozrządu w krótkich odcinkach czasu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Niemiec, 5 czerwca 2019, 0:39 0 0
bzdury - bo pisane na zamówienie Niemca
Odpowiedz