ZF Aftermarket powiększa ofertę klocków hamulcowych TRW

21 maja 2019, 11:47

Firma ZF Aftermarket poszerzy portfolio klocków hamulcowych, przeznaczonych do pojazdów elektrycznych – Electric Blue, o produkty skierowane do pojazdów hybrydowych, które są obecnie w fazie testów.

TRW Electric Blue to nowa gama produktów dla pojazdów elektrycznych. Nowa generacja klocków hamulcowych wyróżnia się redukcją hałasu wewnątrz pojazdu oraz ograniczeniem pylenia okładzin hamulcowych. Portfolio produktów, których premiera miała miejsce podczas targów Automechanika we Frankfurcie, obejmuje 97% europejskiego parku samochodów elektrycznych, w tym modeli takich jak Tesla i Nissan Leaf. Rozwój programu trwa, a jego kolejnym krokiem jest uzupełnienie oferty o pojazdy hybrydowe, do których adresowane produkty będące w fazie testów. Po ich zakończeniu, w ciągu kolejnych miesięcy nowa gama asortymentu zostanie wprowadzona na rynek.

Badania wzbudziły obawy dotyczące braku hałasu wytwarzanego przez pojazdy elektryczne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Jednak, jeśli chodzi o komfort kierowcy, hałas podzespołów i wibracje dostające się do wnętrza pojazdu są niedopuszczalne. Testy pokazują, że TRW Electric Blue wykonane w nowej formule materiałowej wytwarzają mniejszy poziom czynnika NVH (hałas, wibracje oraz uciążliwość działania), gdy są wspierane przez wielowarstwową podkładkę i powlekane powłokami tłumiącymi hałas.

Świat motoryzacyjny się zmienia. ZF szacuje, że do 2030 r. około jedna trzecia wszystkich samochodów wyprodukowanych na całym świecie będzie stanowić wyłącznie elektryczne lub hybrydowe pojazdy elektryczne. Na skalę tą wpływają strategie zachęcające kierowców, floty i gminy do zakupu samochodów bezemisyjnych. Obecnie w 200 europejskich miastach funkcjonują strefy nisko emisyjne. Przykład Londynu pokazuje, jaki może być kolejny krok – to pierwsze miasto, które wprowadziło strefę „ultra-niskiej” emisji.

– Pojazdy elektryczne są tutaj i już zostaną. Dystrybutorzy i warsztaty, które dostosowują się do tej zmiany, będą długofalowymi liderami skazanymi na sukces. Cieszące się dużym zainteresowaniem szkolenia ZF Aftermarket z układów wysokiego napięcia pozwalają naszym klientom i partnerom nabyć kluczowe umiejętności i kwalifikacje, których będą potrzebować w celu opanowania złożonych technologii przyszłości na wczesnym etapie ich wdrażania –  stwierdził Helmut Ernst, prezes ZF Aftermarket

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!