Spadek mocy nie zawsze musi oznaczać poważną awarię silnika. Takie objawy są charakterystyczne dla stale otwartego zaworu EGR, usterki wtryskiwaczy czy nieszczelnego układu dolotowego. Oczywiście winowajcą może być niedrożny filtr cząstek stałych.
Co ciekawe ten ostatni element nie jest jedynym elementem układu wydechowego, który może ograniczyć moc i sprawność silnika. Wbrew pozorom dosyć częstą przypadłością jest usterka katalizatora. Ten ostatni może zostać zatkany przez nagar lub może zostać uszkodzony mechanicznie przez pracę w zbyt wysokiej temperaturze. Za wysoka temperatura pojawia się podczas pracy silnika na zbyt ubogiej mieszance i najczęściej jest spowodowana usterką układu wtryskowego. Nadtopionego katalizatora nie da się uratować natomiast jeżeli ten jest zatkany i mamy do czynienia z silnikiem o zapłonie iskrowym można przywrócić mu pełną drożność.
Catalic System Cleaner Liqui Moly nr 8931
Liqui Moly wprowadziło do obrotu specjalny preparat do oczyszczania katalizatora w silnikach benzynowych. Preparat można stosować w silnikach benzynowych wyposażonych w układ wtrysku bezpośredniego jak i w starszych jednostkach zasilanych układem pośrednim.
Jak skutecznie wyczyścić katalizator?
Aby skutecznie udrożnić katalizator należy zastosować środek Liqui Moly Catalic System Cleaner 8931, a następnie wlać do zbiornika dodatek Liqui Moly Catalic System Clean nr 7110.
Pierwszy preparat jest dedykowany do zastosowań warsztatowych i aby go użyć, zawartość opakowania należy wlać do urządzenia Liqui Moly Easy Clean nr RO51 lub w ostateczności zastosować rozpylacz warsztatowy (urządzenia używane do aplikacji zmywacza do hamulców) np. Liqui Moly nr 3316. Preparat aplikujemy do gardzieli silnika po rozłączaniu układu dolotowego. Ważne, aby miejsce aplikacji znajdowało się za turbosprężarką i przepływomierzem. Przed rozpoczęciem dozowania należy uruchomić silnik i utrzymując obroty około 2.000 / min podawać preparat przez 2- 3 sekundy. Jeżeli silnik nie będzie wykazywał tendencji do gaśnięcia można wydłużyć czas aplikacji. Podczas aplikacji oczyszczany jest układ dolotowy, komora spalania, denko tłoka i katalizator. Po zakończeniu procedury należy skręcić elementy układu dolotowego i wlać do paliwa preparat nr 7110 Liqui Moly Catalic System Clean. Dodatek ten dzięki oczyszczeniu i nasmarowaniu układu wtryskowego, zabezpieczy katalizator przed szybkim ponownym zatkaniem. Kuracja oczyszczająca katalizator jest szczególnie polecana do samochodów eksploatowanych w mieście na krótkich odcinakach. To w tych pojazdach istnieją idealne warunki do przedwczesnego zatkania tego elementu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Remik, 21 lutego 2019, 16:47 4 -2
witam , leje ten Mannol 5w 40 i jest ok , mitsubishi carisma 1,8 i bmw e61 2,5 i wszystko ok co 12-15 tys wymieniam i i bez problemu ,chevrolet kalos 1,4 fanfaro 10w 40 , yamaha xtz 750 mannol ,,hyba ze jakis wiochant trzyma olej 2 lata i 30 tys km bo tak twierdzi producent ,,,hahaha
Odpowiedz
Szkodnik, 24 lutego 2019, 21:37 0 -1
Ale bzdury.... Mam przerobione a4b7 2.7 biturbo 270 km i 460nM ale fakt pole może orać
Odpowiedz