Już od wielu lat koncerny Bosch i Opel współpracują ze sobą w zakresie optymalizacji świec zapłonowych do nowych silników benzynowych. Od niedawna nowe modele Astry, podobnie jak niemal wszystkie samochody osobowe Opla, są fabrycznie wyposażane w świece zapłonowe Boscha.
Świece wyposażone w elektrody uszlachetniane niklem oraz itrem stosowane są w małych silnikach Opla. Będący metalem ziem rzadkich itr gwarantuje elektrodom wysoką odporność na zużycie. Opel wybiera świece Boscha także do zastosowań specjalnych. W silnikach zasilanych gazem do Zafiry i Astry stosuje się świece zapłonowe z podwójną powłoką platynową. Platynę nakłada się w procesie zgrzewania laserowego zarówno na elektrodę masową, jak i na elektrodę środkową. Świece Boscha z takimi elektrodami stosowane są także w 2-litrowych, turbodoładowanych silnikach modeli Zafira OPC (wersja ze sportowym silnikiem opracowana przez Opel Performance Center) oraz Astra OPC.
Oprócz Opla, w roku 2004 świece zapłonowe Boscha są montowane fabrycznie w silnikach oraz autach takich producentów, jak: Audi, BMW, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, GM USA, Lancia, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Smart, Ssangyong, Toyota, Vauxhall, Volvo i Volkswagen.
Komentarze