4 ważne fakty o akumulatorach

2 października 2018, 22:54

W trakcie pracy akumulatora zachodzą procesy chemiczne i fizyczne. Niektóre z nich, takie jak korozja kratki akumulatora, są niepożądane. Korozję przyspiesza wysoka temperatura, o którą nietrudno pod maską samochodu w czasie wielotygodniowych, letnich upałów. Dlatego przed nadejściem jesieni warto skontrolować stan akumulatora.

Co wyróżnia akumulator z wyższej półki?

Akumulator z wyższej półki posiada bardziej zaawansowaną technologię. W przypadku akumulatorów Boscha jest to kratka PowerFrame® wykonana w technologii wytłaczania. Dzięki niej, w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwe jest uzyskanie większej liczby cykli ładowania i rozładowania, co przekłada się na łatwiejszy rozruch zimą. Kratka tego rodzaju zapewnia też większą wytrzymałość akumulatora.

O czym warto pamiętać w samochodzie z systemem Start/Stop?

W pierwszym półroczu 2018 r. już 70% nowych samochodów zarejestrowanych w Polsce posiadało system Start/Stop. W takim samochodzie podczas wymiany akumulatora należy pamiętać o zastosowaniu produktu w odpowiedniej technologii – Bosch S5 AGM lub S4 EFB, dostosowanego do pracy w trybie Start/Stop. Dodatkowo, przy wymianie nowy akumulator należy zarejestrować w sterowniku silnika za pomocą testera usterek.

Czy akumulator ma obecnie trudniejsze zadanie niż kiedyś?

W obecnie produkowanych samochodach jest nawet kilkadziesiąt różnych sterowników i układów elektronicznych. Zwiększona została również liczba układów komfortu, zasilanych elektrycznie. Najczęściej wspomaganie układu kierowniczego jest już elektryczne, a układy klimatyzacji, nawiewów i multimediów są bardzo rozbudowane. Stąd akumulator zasila obecnie dużo więcej urządzeń, niż jeszcze 20 lat temu. Dlatego warto wybrać solidny produkt z dobrej półki.

Dowiedz się więcej

Artykuł sponsorowany Bosch

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

mechanik, 4 października 2018, 8:30 4 -2

Szkoda że producenci nie biją na akumulatorach daty produkcji. Kupujemy stare leżaki które padają po 2-3 latach.

Odpowiedz

Adrian, 4 października 2018, 10:05 4 -2

Na każdym aku jest data produkcji tylko mało kto potrafi rozkodować :) Każdy producent szyfruje kod z wiadomych względów :)

Odpowiedz

mr x & mr Y, 8 października 2018, 13:31 0 0

Dla zainteresowanych. Wystarczy wbić w wujku google np " bosch data produkcji akumulatora" następnie, grafika kolejno odpalamy jedną z tabel z kodami aku. drukujemy i widzisz czy dostajesz leżaka czy świeżaka. Jak mi dostawca przywiezie aku i jest starszy jak 6 miesięcy to go zabiera z powrotem.

Odpowiedz

tito, 8 października 2018, 10:04 1 0

czeska lipa

Odpowiedz