W trakcie pracy akumulatora zachodzą procesy chemiczne i fizyczne. Niektóre z nich, takie jak korozja kratki akumulatora, są niepożądane. Korozję przyspiesza wysoka temperatura, o którą nietrudno pod maską samochodu w czasie wielotygodniowych, letnich upałów. Dlatego przed nadejściem jesieni warto skontrolować stan akumulatora.
Co wyróżnia akumulator z wyższej półki?
Akumulator z wyższej półki posiada bardziej zaawansowaną technologię. W przypadku akumulatorów Boscha jest to kratka PowerFrame® wykonana w technologii wytłaczania. Dzięki niej, w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwe jest uzyskanie większej liczby cykli ładowania i rozładowania, co przekłada się na łatwiejszy rozruch zimą. Kratka tego rodzaju zapewnia też większą wytrzymałość akumulatora.
O czym warto pamiętać w samochodzie z systemem Start/Stop?
W pierwszym półroczu 2018 r. już 70% nowych samochodów zarejestrowanych w Polsce posiadało system Start/Stop. W takim samochodzie podczas wymiany akumulatora należy pamiętać o zastosowaniu produktu w odpowiedniej technologii – Bosch S5 AGM lub S4 EFB, dostosowanego do pracy w trybie Start/Stop. Dodatkowo, przy wymianie nowy akumulator należy zarejestrować w sterowniku silnika za pomocą testera usterek.
Czy akumulator ma obecnie trudniejsze zadanie niż kiedyś?
W obecnie produkowanych samochodach jest nawet kilkadziesiąt różnych sterowników i układów elektronicznych. Zwiększona została również liczba układów komfortu, zasilanych elektrycznie. Najczęściej wspomaganie układu kierowniczego jest już elektryczne, a układy klimatyzacji, nawiewów i multimediów są bardzo rozbudowane. Stąd akumulator zasila obecnie dużo więcej urządzeń, niż jeszcze 20 lat temu. Dlatego warto wybrać solidny produkt z dobrej półki.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
mechanik, 4 października 2018, 8:30 4 -2
Szkoda że producenci nie biją na akumulatorach daty produkcji. Kupujemy stare leżaki które padają po 2-3 latach.
Odpowiedz
Adrian, 4 października 2018, 10:05 4 -2
Na każdym aku jest data produkcji tylko mało kto potrafi rozkodować :) Każdy producent szyfruje kod z wiadomych względów :)
Odpowiedz
mr x & mr Y, 8 października 2018, 13:31 0 0
Dla zainteresowanych. Wystarczy wbić w wujku google np " bosch data produkcji akumulatora" następnie, grafika kolejno odpalamy jedną z tabel z kodami aku. drukujemy i widzisz czy dostajesz leżaka czy świeżaka. Jak mi dostawca przywiezie aku i jest starszy jak 6 miesięcy to go zabiera z powrotem.
Odpowiedz
tito, 8 października 2018, 10:04 1 0
czeska lipa
Odpowiedz