Obecny rynek motoryzacyjny to już nie tylko firmy, zajmujące się wyłącznie sprzedażą części samochodowych. Sytuacja branży w Polsce, a przede wszystkim wysoko rozwinięty rynek pojazdów używanych, sprawiła, że dystrybutorzy rynku tzw. aftermarketowego coraz bardziej skupiają się na tworzeniu kompleksowych rozwiązań dla jednej z najbardziej dynamicznych segmentów gospodarki.
Nowoczesna firma działająca na rynku motoryzacyjnym to już nie tylko dystrybutor, to także partner handlowy, oferujący swoim klientom dostęp do najwyższej jakości usług, fachowej wiedzy a także nowoczesnych rozwiązań logistycznych. Przykładem takiego sprawnie działającego przedsiębiorstwa jest firma Inter Parts działająca na rynku motoryzacyjnym nieprzerwanie od 1991 roku. W ciągu blisko dwudziestoletniej działalności właściciel – Waldemar Bacławski oraz zespół doświadczonych pracowników o długoletnim stażu stworzył prężnie funkcjonujący biznes, który nie ogranicza się jedynie do sprzedaży części i akcesoriów samochodowych. Jak pokazały poprzednie lata, branża jest dość wymagającym środowiskiem i tylko ciągły rozwój przedsiębiorstwa pozwala skutecznie docierać do klientów. Stąd też często działania wielu firm koncentrują się wokół tworzenia grup zakupowych , pozwalających w lepszy i bardziej efektywny sposób konkurować na rynku. Przykładem jest Group Auto Union Polska – układ partnerski stanowiący platformę wspólnych zakupów i polityki marketingowej dla niezależnych dystrybutorów części samochodowych, zorientowanych na obsługiwanie rynków lokalnych (www.groupautounionpolska.pl). Jedenastu członków GAU Polska reprezentowanych jest także w międzynarodowej strukturze Group Auto Union International (www.groupautounion.com).
Do połowy sierpnia 2010 roku Inter Parts, członek GAU PL planuje oddanie do użytku nowoczesnego Centrum logistycznego w Stawigudzie koło Olsztyna. Doświadczenie, a przede wszystkim możliwości firmy, pozwoliły na stworzenie kompleksowej oferty dla przedsiębiorców chcących importować, przechowywać i wysyłać towar stanowiący przedmiot działalności, pozostawiając szczegóły procesu logistycznego pracownikom Centrum. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez Inter Parts, na które składa się nie tylko tradycyjne magazynowanie, ale także kompletacja/dekompletacja, packing/repacking, konfekcjonowanie towaru, metkowanie i przepakowywanie pozwalają na przejęcie tych zadań od klienta. Zaletą nowoczesnego Centrum logistycznego w Stawigudzie jest także posiadanie dużej powierzchni biurowej (blisko 1500m2), umożliwiającej stworzenie własnej siedziby dla zainteresowanych firm także spoza branży motoryzacyjnej (więcej szczegółów można uzyskać kierując pytania na e-mail: logistyka@interparts.pl).
Kolejnym sposobem wsparcia rynku jest tworzenie sieci niezależnych warsztatów samochodowych. Przykładem jest sieć Eurowarsztat, którego koncepcja to doskonałe połączenie zalet wynikających z funkcjonowania niezależnego warsztatu (np. różnorodność produktów) i wysoki poziom świadczonych usług (www.eurowarsztat.pl). Misją takiej sieci jest zapewnienie klientom indywidualnym wysokiego standardu świadczonych usług, a samym warsztatom – partnerskich warunków współpracy z dystrybutorem. Firma Inter Parts jest mocno zaangażowana w działalność europejskiej sieci Eurowarsztat, przyczyniając się do rozwoju technicznego i technologicznego całej branży. W drugiej połowie bieżącego roku na terenie centrali Inter Parts uruchomiona zostanie Akademia Techniczna, w której prowadzone będą serie szkoleń dla pracowników branży motoryzacyjnej. W ramach bieżącej współpracy firma gwarantuje wsparcie wiedzą techniczną swoich klientów. Specjalistyczne wyposażenie Akademii oraz profesjonalni wykładowcy będą gwarantem jakości świadczonych usług.
Jeśli mowa już o wsparciu technologicznym, należałoby wspomnieć, iż dystrybutor wywodzący się z Olsztyna realizuje prestiżowy projekt unijny, zakładający przeszkolenie pracowników branży motoryzacyjnej w ramach czterech modułów: szkoleń menedżerskich, administracyjny liniowych i technicznych, których efektem końcowym ma być zwiększenie poziomu wiedzy osób zatrudnionych w branży.
Uwagę zwraca najnowsza inwestycja olsztyńskiej firmy. Po długotrwałych negocjacjach Inter Parts stało się właścicielem jednego z najlepszych pól golfowych w Polsce – Mazury Golf & Country Club, które znajduje się… 7 kilometrów od siedziby dystrybutora, w Naterkach (www.mazurygolf.pl). Profesjonalne pole o powierzchni ponad 85 hektarów posiada 9 i 18- dołkowe pole golfowe, dwa „putting green’y”, Akademię Golfa z 19-ma stanowiskami do treningu, 6- dołkowe pole dla początkujących oraz „driving range” i „chipping green”. Dla grających w golfa pojęcia te mogą mieć ogromne znaczenie – dla większości jednak jest to przysłowiowa „czarna magia”. I właśnie to chce zmienić Waldemar Bacławski, którego celem jest zaszczepić golfa jak najszerszemu gronu osób. Pole golfowe jest bardzo atrakcyjną formą odpoczynku i jako inwestycja ma przynieść wymierne korzyści nie tylko firmie z Olsztyna. Zarząd Inter Parts jednoznacznie odnosi się do swoich zamierzeń, mających na celu stworzenie miejsca organizacji imprez dla całej branży motoryzacyjnej. Zaproszenie do korzystania z „dobrodziejstw” golfa dotyczy zarówno dostawców, kontrahentów jak i dystrybutorów z całej Europy. Wszelkie informacje na temat organizacji imprez indywidualnych jak i korporacyjnych na polu golfowym można uzyskać pisząc na e-mail: aftermarket@mazurygolf.pl.
Potencjał branży motoryzacyjnej pozwala z optymizmem liczyć na zainteresowanie partnerów i konkurentów rynkowych pierwszą tego typu inwestycją wśród uczestników rynku. Naterki, jako miejsce spotkań i wymiany poglądów jest miejscem doskonałym, a połączenie sportu ze świetnym miejscem do organizacji imprez korporacyjnych i integracyjnych gwarantuje osiągnięcie sukcesu. Inwestycja w postaci zakupu pola golfowego to kolejny krok na drodze rozwoju firmy Inter Parts, która poprzez zróżnicowanie prowadzonej działalności zabezpiecza istniejące inwestycje.
Artykuł przygotowany przez dział marketingu firmy Inter Parts.
Komentarze