Ponad 100 osób ma znaleźć pracę przy produkcji filtrów w fabryce firmy Hengst, która powstała w Gogolinie na Opolszczyźnie. Wartość inwestycji oszacowano na 16 mln euro.
Niemiecki koncern Hengst jest producentem filtrów, a zakład w Gogolinie jest już szesnastym dla firmy na świecie. Powstał na 6-hektarowej działce objętej Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną (KSSE). Powierzchnia produkcyjna zakładu to 10 000 mkw. To już drugi zakład koncernu, który uruchomiono w Polsce. Pierwszy działa od 2015 r. w Gostyniu (Wielkopolskie), gdzie produkowane są wkładki filtrowe. W Gogolinie powstawać będą moduły do zarządzania płynami.
Już teraz 25 nowych pracowników firmy obsługuje wtryskarki do odlewania ciśnieniowego i ciągi montażowe. Planowane jest podniesienie zatrudnienia do 110 osób. Zakład już teraz realizuje zamówienia dla znanych producentów samochodów, m.in. Audi, Mercedesa czy Volkswagena. Urządzenia Hengsta wykorzystywane są również w wielu innych dziedzinach: rolnictwo, żegluga czy urządzenia czyszczące. Po osiągnięciu pełnej sprawności fabryka będzie wytwarzać 3 mln części rocznie.
Jens Röttgering, właściciel i prezes zarządu grupy Hengst. przyznał, że jego firma przed podjęciem decyzji o budowie fabryki rozważała również inne tereny w Polsce, Czechach czy na Węgrzech. O lokalizacji w Gogolinie przesądziła otwartość władz i profesjonalna obsługa ze strony instytucji odpowiedzialnych za kontakt z firmą.
Obsługą firmy w procesie inwestycyjnym zajmowało się m.in. Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki (OCRG). Głównym planistą i project managerem była firma Metroplan Poland z Wrocławia.
– Dla inwestora ważna była bliskość autostrady A4 – mówi Michał Brzozowski, dyrektor zarządzający Metroplan Polska. – Poza wyborem lokalizacji pomagaliśmy w negocjacjach z KSSE i władzami samorządowymi oraz w wyborze głównego wykonawcy, którym była firma Hochtief – dodał.
W geście szacunku dla inwestora władze gminy nadały ulicy, przy której powstał zakład, imię twórcy koncernu – Waltera Hengsta. Uroczystego odsłonięcia tablicy dokonano 16 maja ub.r., kiedy to doszło do uroczystego wbicia pierwszej łopaty na budowie.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
dusza, 26 kwietnia 2018, 12:21 4 0
coraz więcej o nich słychać w Polsce. Idą w dobrym kierunku, kolejna inwestycja motoryzacyjna w naszym kraju.
Odpowiedz