Retrofit to określenie części zamiennej mogącej zastąpić oryginalne wyposażenie samochodu, ale do konstrukcji której wykorzystano technologię nowocześniejszą niż zastosowana podczas pierwszego montażu. Taka wymiana daje możliwość odświeżenia starszego pojazdu.
– Oświetlenie LED dostępne w postaci retrofitu żarówki halogenowej charakteryzuje się solidnością oraz tym, że jest źródłem jednolitego, nieselektywnego światła – tłumaczy Piotr Wajszczyk z Lumileds Polska, producenta i dystrybutora marki Philips – Silniejszy strumień białej wiązki światła zwiększa kontrast oświetlonych obiektów i poprawia widoczność. Kierowca ma więcej czasu na reakcję, przez co prowadzenie samochodu staje się bezpieczniejsze i bardziej efektywne.
Istotna jest również wydłużona żywotność (nawet do pięciu tysięcy godzin pracy), a także niższy pobór energii (do 80% mniej niż zwykłe żarówki).
Z myślą o osobach chcących w ten sposób unowocześnić oświetlenie swego samochodu, Lumileds Polska przygotowało retrofitowe lampy Ultinon LED współpracujące z optyką reflektora halogenowego. Charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem (w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi) emitowanym przez diody LUXEON. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 stopni Kelwina zapewnia mocne, białe światło. Dodatkowo, autorskie rozwiązanie Philips o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą. Technologicznie, kolejnym stopniem rozbudowy rozwiązań retrofitowych są inne lampy Philips – X-tremeUltinon LED. Zapewniają one jeszcze mocniejsze (nawet do 200 procent) i jeszcze wyraźniejsze (temperatura barwowa 6500 K) światło, również wspierane technologią SafeBeam. Charakteryzują się długą żywotnością – ok. 12 lat – ale są też rozwiązaniem droższym niż Ultinon LED.
Lampy retrofit oferowane na europejskim rynku wciąż nie posiadają homologacji drogowej, przez co zgodnie z przepisami nie mogą być używane na drogach publicznych. Dla kogo w takim razie są przeznaczone? „W warunkach europejskich jest to doskonałe źródło światła dla samochodów startujących w rajdach czy wyścigach na zamkniętych torach. Świetnie sprawdzają się również na imprezach pojazdów off-roadowych. Zwykli użytkownicy dróg mogą jednak także przekonać się o zaletach retrofitów, montując ich odmianę przeznaczoną do oświetlenia kabiny zamiast tradycyjnych żarówek” – dodaje Piotr Wajszczyk.
Nowa gama obejmuje nie tylko lampy do reflektorów przednich, ale także lampy do świateł pozycyjnych, stop, kierunkowskazów, a nawet podświetlenia tablicy rejestracyjnej, przez co możliwa jest modernizacja oświetlenia całego samochodu. LEDowe lampy sprawdzają się również doskonale we wnętrzu pojazdu, wykorzystane jako źródło oświetlenia tablicy rozdzielczej, schowka czy wnętrza bagażnika. Z powodzeniem służyć mogą też jako zamienniki tradycyjnych żarówek tylnych lamp przeciwmgielnych.
Sugerowana cena detaliczna kompletu lamp Ultinon LED to 500 zł brutto.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Zielonym do góry, 9 kwietnia 2018, 18:37 3 0
No taniocha!!! Czasami zdaje mi się, że nie tylko rządzący mają nas za baranów - producenci lamp także. To jest 10 x przewartościowane! Gdyby miało homologację, wtedy mogłoby kosztować 250 H7 - max 300 zł za H4. Oczywiście rynek zweryfikuje ceny.
Odpowiedz
misczu:), 9 kwietnia 2018, 20:54 1 -1
i co z tego że są skoro nigdzie nie można tego kupić
Odpowiedz