SKF w ostatnim czasie na aftermarket wprowadził zestaw pompy wody uzupełniony o elementy mocujące.
Zerwany gwint śruby mocującej czy pęknięta uszczelka mogą zniweczyć bądź znacznie opóźnić wymianę części w samochodzie. Stąd też ich producenci dokładają wszelkich starań, aby wszystkie czynności mogły być wykonane sprawnie i poprawnie. Nie mniej ważna jest instrukcja montażu, w której zwrócono by uwagę na możliwe usterki czy potencjalne błędy, jakie może popełnić mechanik.
Katalog SKF został rozszerzony o taki właśnie zestaw. Opakowanie z pompą wody zawiera teraz dodatkowe komponenty: metalową uszczelkę (nakładaną od strony bloku silnika), o-ring zamontowany na wielowypuście osi pompy, o-ring termostatu oraz cztery śruby mocujące. Zestaw ten – o kodzie SKF VKPA 84621 – przeznaczony jest do Forda Mondeo III i Transita (2.0 i 2.2 TDDi-TDCi) oraz Jagura X-Type z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2.0 i 2.2 litra.
W tym przypadku specjaliści z SKF zwracają uwagę na dwie rzeczy. Przed wymianą pompy wody należy sprawdzić stan wielowypustu osi, którego zużycie może świadczyć o zbyt dużych wibracjach pochodzących z silnika. Dlatego należy sprawdzić stan koła pasowego wału korbowego z tłumikiem drgań oraz dwumasowego koła zamachowego. Ważne jest też odpowiednie nasmarowanie miejsca połączenia z pompą wspomagania.
Kolejnym krokiem jest wymontowanie termostatu regulacji temperatury oleju i założenie nowego (dołączonego do zestawu SKF VKPA 84621) o-ringu, tak aby zapewnić odpowiednią powierzchnię styku i zapobiec ewentualnym wibracjom, a tym samym uszkodzeniom wirnika, jak i całej pompy wody.
W przypadku wątpliwości, numer odpowiedniej referencji SKF dla danego modelu samochodu można sprawdzić w katalogu TecDoc lub poprzez aplikację dostępną na urządzenia mobilne z system Android lub iOS z możliwością zeskanowania kodu QR.
Komentarze