Segment napraw powypadkowych pojazdów to ogromna część rynku. Niepodważalną, acz często niedocenianą, rolę w jego organizacji pełnią niezależne warsztaty i dystrybutorzy części. Ich udział w rynku napraw powypadkowych jest znaczny, a w przyszłości może nadal wzrastać. Jednak pod pewnymi warunkami…
Równowaga rynkowa dzięki niezależnym
Firmy z niezależnego sektora motoryzacji stanowią dziś ważne ogniwo w łańcuchu napraw samochodów. Zapobiegają monopolizacji rynku przez podmioty autoryzowane, stanowiąc korzystną alternatywę dla dużej części klientów. Zróżnicowana oferta stanowi korzyść nie tylko dla kierowców, ale także dla firm z branży ubezpieczeniowej, które chętnie podejmują współpracę z warsztatami niezależnymi. Ostatecznie na tym rynkowym współzawodnictwie zyskują także klienci autoryzowanych stacji obsługi, które świadome obecności konkurencji nie mogą pozwolić sobie na dyktowanie zbyt wysokich cen.
Pokazać drogę
Współpraca firm ubezpieczeniowych z warsztatami niezależnymi nie może opierać się wyłącznie na kalkulacjach cenowych. Coraz większą rolę odgrywa jakość świadczonych usług oraz standardy obsługi klienta. Firmy ubezpieczeniowe powinny odpowiednio doceniać warsztaty, a te odwdzięczać się terminowością i jakością świadczonych usług. Jak zatem podnosić kompetencje z korzyścią dla siebie oraz współpracowników?
Odpowiedź na to pytanie będzie można poznać podczas sesji dyskusyjnej „Naprawy powypadkowe – sieci warsztatów partnerskich 4xTAK”, będącej częścią XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Odbędzie się on w dniach 8-9 listopada w Hotelu Sound Garden w Warszawie. Obecni tam eksperci, od lat aktywnie działający na rynku napraw pojazdów przedstawią swoje pomysły na poprawę relacji na linii warsztaty niezależne – firmy ubezpieczeniowe. Zaproszenie do udziału w sesji przyjęli:
- Adrian Sklorz – współwłaściciel firmy AUTO-ELEMENTS, specjalizującej się w dostarczaniu części zamiennych karoserii.
- Mariusz Dankowski – prezes GROUPAUTO Polska oraz firmy BHMD, dostarczającej szeroki asortyment części karoseryjnych oraz mechanicznych.
- Marek Jędrasiewicz – doradca Zarządu Inter Cars, manager branży
ubezpieczeniowej z wieloletnim doświadczeniem, rzeczoznawca
samochodowy PZM.
Wśród omawianych koncepcji będzie rozwój sieci warsztatowych, które już dziś stanowią znaczny fragment rynku napraw. Przynależność do takich organizacji wzmacnia pozycję warsztatu niezależnego, chcącego świadczyć usługi w zakresie napraw powypadkowych. Warsztat, który spełnił standardy znanej sieci jest bardziej wiarygodnym partnerem dla firmy ubezpieczeniowej. Ponadto nadal może on zachować po swojej stronie najważniejsze atuty, jakimi są szybka dostawa części z wielu półek cenowych (dzięki niezależnym dystrybutorom) oraz niska cena za roboczogodzinę (w porównaniu do warsztatów autoryzowanych). Niepodważalnym argumentem za rozwojem sieci warsztatowych jest także ich wpływ na walkę z szarą strefą na rynku napraw.
Sesja „Naprawy powypadkowe – sieci warsztatów partnerskich 4xTAK” odbędzie się drugiego dnia Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Aby wziąć udział w tym wydarzeniu należy wypełnić formularz, dostępny na stronie: http://moto-konferencja.pl/
Komentarze