Po raz pierwszy model Volvo na rynek europejski zostanie wyposażony wyłącznie w świece zapłonowe NGK bezpośrednio na oryginalnym wyposażeniu. Produkcja seryjna niedawno wprowadzonego na rynek V50 Premium Kombi rozpocznie się ze świecą zapłonową LFR6D, stworzoną specjalnie dla pięciocylindrowego silnika Volvo RNC.
Inżynierowie z NGK i Volvo zaprojektowali wspólnie świecę z iskrą półślizgową z 3 elektrodami masy. Świeca ta będzie montowana nie tylko w V50, ale również we wszystkich silnikach benzynowych aktualnych modeli S-40.
Również Audi w produkcji seryjnej 3,2-litrowego modelu z silnikiem FSI ponownie montuje świece zapłonowe NGK. Świeca PFR7W-T jest najnowszym “hybrydowym typem” z jedną podstawową elektrodą masy oraz dwiema elektrodami z iskrą półślizgową. Ponowny montaż na oryginalnym wyposażeniu wynika z sukcesów, jakie odniósł wcześniejszy “hybrydowy typ” świecy zapłonowej NGK – PZFR5N-11TG, wbudowywany jako jedyny do silników FSI w Audi 2.0.
Nowe świece “typu hybrydowego” zostały zaprojektowane, aby zapobiegać zakopceniu w silnikach z bezpośrednim wytryskiem, jednocześnie oferując większą wydajność. Kolejnymi zaletami tego typu świec jest bardzo wysoka skuteczność przy starcie zimnego silnika oraz znakomita wydajność zapłonu.
Komentarze