NGK wprowadza świece zapłonowe dla silników zasilanych gazem

4 sierpnia 2009, 0:00

Firma NGK Spark Plug Europe ogłosiła wprowadzenie na rynek linii LPG LaserLine – asortymentu siedmiu świec zapłonowych wykonanych z metali szlachetnych, zaprojektowanych specjalnie dla silników zasilanych gazem – ciekłym (LPG) lub skompresowanym (CNG).

Liczba zarejestrowanych pojazdów zasilanych gazem rośnie z roku na rok. Jednak dobór świecy zapłonowej do tego typu samochodów sprawiał dotąd duże trudności.

Właśnie z tych względów firma NGK Spark Plug Europe zdecydowała się wprowadzić linię LPG LaserLine, składającą się z siedmiu modeli świec. Pomimo niewielkiej liczby asortyment ten pokrywa 90% zapotrzebowania na świece zapłonowe do silników zasilanych gazem LPG/CNG, w niektórych krajach nawet do 97%.

Dzięki opatentowanej przez NGK technice laserowego spawania, elektroda środkowa świec z asortymentu LPG LaserLine zakończona jest stożkiem irydowym, a elektroda masy pokryta płytką platynową. To sprawia, że świece te w pełni odpowiadają wymogom silników zasilanych gazem.

Zastosowanie metali szlachetnych przynosi wiele korzyści w spalaniu gazu. Po pierwsze zmniejsza ryzyko korozji, które z uwagi na dużo wyższą temperaturę spalania jest tutaj większe niż przy normalnych reakcjach z udziałem gazu. Przy użyciu standardowej świecy z upływem czasu efektywność zapłonu może się nieco zmniejszyć – nie wystąpi to natomiast w przypadku świecy typu LPG LaserLine.

Zastosowanie irydu pozwoliło ponadto na zaprojektowanie niezwykle cienkiej elektrody środkowej o średnicy zaledwie 0,6 mm. Umożliwia ona równomierne rozprzestrzenianie się płomienia w komorze spalania, poprawiając tym samym osiągi samochodu. Cienka elektroda wymaga mniejszego napięcia zapłonowego, co jest nie bez znaczenia, gdyż zapłon gazu jest trudniejszy niż zapłon benzyny. Wymagane napięcie zapłonowe może sięgnąć aż 7000 V. Gdyby nie irydowa elektroda środkowa ryzyko nieskutecznego zapłonu wzrosłoby znacznie.

Oprócz elektrod są jeszcze dwa czynniki, które wyróżniają świece LPG LaserLine: po pierwsze odstęp elektrod we wszystkich świecach LPG LaserLine jest ustawiany fabrycznie – manualna zmiana nie jest potrzebna. Po drugie: korpus świecy jest pokryty specjalną warstwą ochronną, która chroni ją przed działaniem wysokich temperatur oraz redukuje ryzyko korozji.

“Jesteśmy głęboko przekonani, że nasza firma posiada obecnie unikalną wiedzę na temat gazu płynnego” – mówi Norbert Neuhaus, Zastępca Dyrektora Zarządzającego ds. Sprzedaży i Marketingu na Rynku Wtórnym w NGK Spark Plug Europe – „w Japonii, gdzie zlokalizowana jest nasza siedziba, gaz jest niezmiernie ważnym zagadnieniem. Większość japońskich taksówek jest zasilana właśnie gazem płynnym. Jako firma blisko współpracująca z holenderskim producentem instalacji gazowych do aut, Prins Autogas Systems, przez wiele lat czerpaliśmy obustronne korzyści z umiejętności przekształcania naszych badań w korzyści dla klientów.”

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 sierpnia 2009, 0:00 1 0

Kilka lat temu wszyscy zagraniczni producenci (w tym NGK) twierdzili, że do LPG i CNG nie potrzeba innych świec.
Jak widać nasz krajowy producent świec (ISKRA) miał rację wprowadzające świece GAS-SUPER...

Odpowiedz

Anonim, 6 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Zgadzam się całkowicie , miałem nie jedną okazję rozmawiać na ten temat z przedstawicielami owych firm i wszyscy zgodnie twierdzili , że ich świece są tak dobre , że nie potrzeba tworzyć nowej linii do LPG .

Odpowiedz

Anonim, 6 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Kilka lat temu wszyscy zagraniczni producenci (w tym NGK) twierdzili, że do LPG i CNG nie potrzeba innych świec.
Jak widać nasz krajowy producent świec (ISKRA) miał rację wprowadzające świece GAS-SUPER...

Odpowiedz

Anonim, 6 sierpnia 2009, 0:00 0 0

Zgadzam się całkowicie , miałem nie jedną okazję rozmawiać na ten temat z przedstawicielami owych firm i wszyscy zgodnie twierdzili , że ich świece są tak dobre , że nie potrzeba tworzyć nowej linii do LPG .

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

a ja pamiętam wypowiedź firmy NGK że świece V-line są juz długo na rynku i zdają sobie sprawę że wkrótce muszą te świece zmodyfikować (żeby wprowadzić coś zamiast otrzaskanych juz V-line) a teraz wpadł mi w ręcę artykół jak to NGK jest dumnę ze sprzedaży 200milionowej świecy V-line i juz nic nie wpsominaja o ich modyfikacji ... tylko czekają na moment sprzedaży następnych 200 milionów szt.

Odpowiedz

Anonim, 21 sierpnia 2009, 0:00 0 0

a ja pamiętam wypowiedź firmy NGK że świece V-line są juz długo na rynku i zdają sobie sprawę że wkrótce muszą te świece zmodyfikować (żeby wprowadzić coś zamiast otrzaskanych juz V-line) a teraz wpadł mi w ręcę artykół jak to NGK jest dumnę ze sprzedaży 200milionowej świecy V-line i juz nic nie wpsominaja o ich modyfikacji ... tylko czekają na moment sprzedaży następnych 200 milionów szt.

Odpowiedz

Jaś, 22 września 2018, 21:54 0 0

Sprawdziłem..NGK BKR6E - 11 no14 ..Lanos 1,5 16V - po przejechanych ok 400 km, okrutne strzelanie pod maską, świeczki się zespawały z silnikiem, trzeba było klucza do hydrauliki żeby to rozdzielić.
Za radą pana w sklepie, zakupiłem w to miejsce Denso K20TT.. po ok 120 km, silnik przestał odpalać... wróciłem do starych Iskier, które zdemontował mi pan na warsztacie, jako że miały oznaki starości na sobie.. ...i...cud... odpalił i wróciłem do domu bez wzywania pomocy drogowej.

Odpowiedz