Od kilku lat sezon zimowy w Europie (Środkowej) zaskakuje zróżnicowanymi warunkami atmosferycznymi oraz kapryśną i nieprzewidywalną aurą. Z tego względu odpowiednie opony to obowiązkowe wyposażenie auta w tym okresie. Specjaliści ds. opon zimowych z firmy Nokian Tyres przedstawiają jeszcze szerszą gamę opon, które pomogą stawić czoła wszystkim żywiołom i poradzą sobie z gwałtownymi zmianami temperatury.
Kolekcja opon zimowych Nokian Tyres stworzona z myślą o nadchodzącym sezonie jest bogatsza niż kiedykolwiek. Firma poszerzyła standardową linię opon zimowych WR A4 o nowe rozmiary dostosowane do potrzeb środkowoeuropejskiego rynku.
Opony przeznaczone do samochodów sportowych i charakteryzujących się wysokimi osiągami, w optymalny sposób łączą doskonałe prowadzenie z niezawodną przyczepnością w zimowych warunkach, zapewniając tym samym maksymalne bezpieczeństwo i najwyższy komfort jazdy. Uniwersalny wybór wielkości opon zimowych klasy premium obejmuje także rozmiary pasujące do nowoczesnych samochodów elektrycznych.
– W tym roku nasza oferta opon zimowych do samochodów osobowych jest szersza niż kiedykolwiek wcześniej. Wśród opon Nokian Tyres z najwyższej półki uwzględniliśmy dotychczas aż 97% wszystkich rozmiarów stosowanych w samochodach osobowych na europejskim rynku. To imponujące! Tej zimy także kierowcy nowszych modeli, takich jak Audi Q5, BMW 5, Škoda Kodiaq czy MINI Cooper Countryman, wreszcie będą mogli cieszyć się naszymi oponami zimowymi – mówi Hannu Liitsola, dyrektor zarządzający w Nokian Tyres CE.
Eksperci od opon dostosowanych do każdych warunków spotykanych zimą
Nokian to producent opon z dalekiej północy, który zgromadził wokół siebie liczne grono ekspertów od opon zimowych dostosowanych do każdych warunków atmosferycznych. Ponad 80 lat temu spółka opracowała pierwszą na świecie oponę zimową. Od tamtej pory wprowadzono wiele udoskonaleń i zaawansowanych rozwiązań technologicznych, aby zapewnić kierowcom bezpieczną i beztroską jazdę.
– Nokian Tyres, będąc pionierem wśród producentów opon, opracował na przykład najbardziej energooszczędną oponę zimową w przemyśle motoryzacyjnym, aby spełnić potrzeby kierowców samochodów elektrycznych. Zgodnie z obowiązującymi w UE oznaczeniami opon, nowej Nokian Hakkapeliitta R2 przyznano najwyższą klasę A w zakresie niskiego spalania paliwa – mówi Matti Morri, menedżer działu obsługi technicznej klientów Nokian Tyres.
– Ta nowej generacji opona zimowa z linii Hakkapeliitta gwarantuje dobre osiągi na jeszcze dłuższym dystansie i pierwszorzędną przyczepność. Została zaprojektowana z myślą o samochodach marki BMW: modelach elektrycznych i3 oraz hybrydowych i8 – dodaje Morri.
Kolejne innowacyjne rozwiązanie to wykorzystanie technologii aramidowej ściany bocznej. Włókno aramidowe stosowane przez Nokian Tyres jako element ściany bocznej opony wzmacnia ją, przez co zwiększa wytrzymałość na uderzenia i przecinanie. Aramidowe ściany boczne zyskały popularność wśród kierowców coraz częściej spotykanych modeli aut typu SUV-ów ze względu na to, że świetnie sprawdzają się zarówno podczas jazdy po bezdrożach, jak i w mieście.
Ekstremalne testy to gwarancja jakości opony
Kompleksowe badania przeprowadzane w ekstremalnych zimowych warunkach pozwoliły opracować jedne z najważniejszych parametrów jakościowych wśród wszystkich produktów Nokian Tyres. Ośrodek badawczy, nie bez powodu zwany „Białym Piekłem”, to miejsce, gdzie eksperci z Nokian Tyres starannie badają opony zimowe na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym.
To wyjątkowe centrum badawcze rozciąga się na terenie ponad 700 hektarów zaśnieżonych równin w Ivalo w Laponii, miejscowości wysuniętej daleko za krąg polarny. W ciągu jednego sezonu na torach testowych bada się ponad 20 000 opon, a samochody pokonują dystans ponad 40 000 kilometrów.
Najlepsze innowacyjne rozwiązania zastosowane w oponach zimowych Nokian Tyres
Podczas trudnej przejażdżki w zimowych warunkach atmosferycznych kluczową rolę odgrywa jeden element: możliwość zatrzymania się na czas (także w nieoczekiwanej sytuacji). To dlatego funkcje opon zimowych Nokian Tyres klasy premium uwzględniają kilka innowacyjnych rozwiązań umożliwiających zwiększenie Twojego bezpieczeństwa, podniesienie poziomu komfortu, obniżenie poziomu hałasu czy zmniejszenie wydatków na paliwo:
Funkcjonalny układ lameli – każdy blok i lamela wzoru bieżnika ma swój jasno określony kształt i funkcję, co przekłada się na doskonałą przyczepność i świetne prowadzenie. Stosowany w modelu Nokian WR A4.
Kanaliki między centralnymi blokami – głębokie, otwarte kanaliki między centralnymi blokami bieżnika zwiększają przyczepność w ekstremalnych zimowych warunkach. Kanaliki skutecznie wypychają błoto pośniegowe i wodę z przestrzeni między oponą a nawierzchnią, co zapobiega wpadnięciu w poślizg na błocie oraz wystąpieniu aquaplaningu. Stosowane w modelu Nokian Weatherproof, Nokian Weatherproof SUV.
Wskaźnik Bezpieczeństwa w Warunkach Zimowych WSI – liczby wytłoczone na centralnej powierzchni opony pokazują, jakiej głębokości jest w danym momencie główny rowek bieżnika. Symbol płatka śniegu Wskaźnika Bezpieczeństwa w Warunkach Zimowych (WSI) pozostaje widoczny do momentu, w którym głębokość rowka wyniesie cztery milimetry. Gdy opona zużyje się na tyle, że płatek śniegu nie będzie widoczny, kierowca powinien zakupić nowe opony zimowe, aby zapewnić sobie i pasażerom wystarczający poziom bezpieczeństwa. Stosowany w modelu Nokian WR A4.
Technologia cichej ściany bocznej – specjalna strefa umiejscowiona w obrębie ściany bocznej opony ułatwia tłumienie hałasu i wibracji wywoływanych przez kontakt z nawierzchnią. Dzięki temu poziom hałasu w kabinie pojazdu jest niższy. Stosowana w modelu Nokian WR A4, Nokian WR D3, Nokian WR D4.
Technologia aramidowej ściany bocznej – aby zapewnić kierowcom SUV-ów wyższą wytrzymałość, wszystkie produkty Nokian Tyres klasy premium dostosowane do samochodów typu SUV korzystają z technologii aramidowej ściany bocznej. Włókno aramidowe stosowane jako element ściany bocznej opony wzmacnia ją, przez co zwiększa wytrzymałość na uderzenia i przecinanie, czyli czynniki, przez które opona może łatwo zostać przebita. Takie same materiały są wykorzystywane w przemyśle lotniczym i wojskowym. Stosowana w modelu Nokian Weatherproof SUV, Nokian WR SUV3.
Technologia Coanda – zakrzywiony i pochyły profil bloków bieżnika zlokalizowanych po wewnętrznej stronie barku opony prowadzi wodę w kierunku od rowków wzdłużnych do rowków poprzecznych i przyspiesza jej przepływ. Doskonałe właściwości zapobiegania aquaplaningowi nie zmieniają się mimo zużywania się opony. Stosowana w modelu Nokian WR A4.
Wyporniki rowków – zapewniają stabilne, kontrolowane prowadzenie. Wyporniki rowków umiejscowione na blokach bieżnika tuż obok żebra centralnego, lub żeber wzdłużnych w symetrycznym modelu bieżnika, poprawiają prowadzenie opony na suchych nawierzchniach. Dzięki temu pojazd prowadzi się stabilniej i łatwiej można go kontrolować. Wyporniki rowków zapobiegają również klinowaniu się kamyków w rowkach. Stosowane w modelu Nokian WR SUV3.
Oczyszczone oleje – podczas produkcji opon wykorzystywane są wyłącznie oczyszczone oleje. W tym procesie nie stosujemy żadnych toksycznych bądź kancerogennych substancji chemicznych. Nokian Tyres jest w branży pionierem w dziedzinie korzystania z rozwiązań przyjaznych środowisku. Jest także pierwszym na świecie producentem opon, który wprowadził do swoich procesów produkcyjnych oczyszczone, niskoaromatyczne oleje. Stosuje się je we wszystkich produktach Nokian Tyres.
Opony zimowe Nokian Tyres w jakości premium można nabyć w sklepach Vianor, należących do oficjalnej sieci dystrybucji, oraz od autoryzowanych dealerów.
Komentarze