Motocyliści żądają więcej

3 czerwca 2009, 0:00

Dunlop jest jednym z wiodących na świecie producentów opon high performance i ultra-high performance do motocykli. Za sprawą opony Sportmax Qualifi er II wprowadza technologię rodem z toru wyścigowego – MultiTread (MT). Technologię tę zastosowano po raz pierwszy w profesjonalnej oponie wyścigowej D211GP, na której zdobyto 63 tytuły mistrzowskie w ponad 23 zawodach w 2008 roku. Qualifi er II zapewnia krótki czas rozgrzewania się, dużą stabilność podczas hamowania, polepszone prowadzenie na mokrej nawierzchni oraz dokładną informację zwrotną dla prowadzących motocykle klasy Supersport.

Rynek motocykli klasy Supersport jest wymagający. Współcześni motocykliści oczekują od opony nie tylko wysokiego stopnia przyczepności, pewniejszego prowadzenia oraz lepszego czucia drogi, ale także praktycznej niezawodności, szybszego czasu rozgrzewania się i dłuższej żywotności. Motocykliści potrzebują opony, która nie tylko pozwoli im wykorzystać olbrzymi potencjał ich sportowych pojazdów, ale także takiej, która dowiezie ich do celu bez względu na warunki drogowe i pogodowe. Wszystko to zostało wzięte pod uwagę przy projektowaniu opony Dunlop Qualifi er II.

Dziedzictwo sukcesu
Opierając się na doskonałych właściwościach modelu Qualifi er, Dunlop podniósł osiągi na jeszcze wyższy poziom. Qualifi er II zapewnia motocyklistom klasy Supersport doskonałe połączenie przyczepności zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wykorzystanie technologii znanych z nagradzanego modelu Roadsmart, charakteryzującego się zaawansowanym wzorem bieżnika, mieszanką gumową MultiTread (MT) oraz wyjątkową konstrukcją, zapewnia jeszcze lepsze osiągi i wyższą wytrzymałość.

W oparciu o sprawdzone rozwiązania opony Roadsmart, Dunlop udoskonalił model Qualifier II – będący formą ewolucyjną modeli D207E, D208 oraz Qualifier, aby zapewnić stałą informację zwrotną z drogi, dokładność prowadzenia oraz przyczepność na mokrej nawierzchni.

Z toru wyścigowego na drogę
Qualifi er II czerpie korzyści z technologii MultiTread (MT) fi rmy Dunlop, oferującej idealną przyczepność przy dużych prędkościach oraz na mokrej nawierzchni. Powstała w ten sposób opona daje motocykliście większy stopień czucia drogi i informacji zwrotnych z nawierzchni, a także wzbudza zaufanie swoją stabilnością podczas pokonywania zakrętów.

Wszystko zależy od rowków
Wyjątkowy, kierunkowy wzór bieżnika opony Qualifi er II zapewnia większe osiągi, rredukując równocześnie ścieranie się barku bieżnika. Wykorzystanie nowej mieszanki gumowej pozwala na większy zakres temperatury roboczej, szybsze rozgrzewanie się – nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych, większą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni oraz stabilność przy dużej prędkości, a także zapewnia większą odporność na ścieranie bieżnika. Kształt profilu MultiTread (MT) tylnej opony opracowano tak, aby zapewnić motocykliście lepszą, bardziej jednolitą powierzchnię styku z nawierzchnią.

Kontrola naprężenia szkieletu opony
Dunlop Qualifi er II wykorzystuje zaawansowany technologicznie system kontroli naprężenia szkieletu opony (CTCS), pozwalający naprężyć określone obszary opony do różnych stopni
sztywności. Technologia ta umożliwia lepsze rozłożenie obciążenia i napięcia wzdłuż warstw osnowy, polepsza rozkład powierzchni styku i zwiększa stabilność krawędzi bieżnika. Dla motocyklisty oznacza to olbrzymie korzyści, tj. dla wydajności zawieszenia motocykla i ogólnie jazdy, bardziej stabilną powierzchnię styku, szczególnie przy przechyłach oraz wiążącą się z tym większą przyczepność i stabilność podczas pokonywania każdego zakrętu z dużą prędkością.

Drobne cząstki sadzy
Aby zwiększyć przyczepność na śliskiej nawierzchni, zespół technologiczny Dunlop połączył

nową, wysokodyspersyjną krzemionkę ze zoptymalizowanym procesem łączenia, w celu lepszej reakcji wiązania z polimerami. Ukryte głęboko w oponie drobne cząstki sadzy przyczyniają się do lepszej przyczepności, szybszego rozgrzewania się i większego zakresu temperatur roboczych. Nowy Qualifi er II, korzystający z tych samych technologii co uznany model Roadsmart, zawiera dwie mieszanki krzemionki zwiększające przyczepność: Silica A w środkowej części tylnej opony i Silica B w jej części barkowej. Dla motocyklisty oznacza to wyjątkową przyczepność podczasjazdy na prostych odcinkach oraz jeszcze większą, dającą pewność przyczepność pod kątem nachylenia od 35 do 55 stopni – to wszystko bez uszczerbku na stabilności i żywotności opony. W połączeniu z konstrukcją bezkońcowego opasania (JLB) tylnej opony daje to stabilność przy dużych prędkościach, amortyzację wstrząsów, zwiększa sztywność opony przy jednoczesnym zachowaniu kształtu rowków, dodając motocyklistom jeszcze więcej pewności wtedy, kiedy tego potrzebują.

 

 

 

Rosnące wymagania
Rynek motocykli klasy Supersport staje się coraz bardziej wymagający. Coraz potężniejsze maszyny potrzebują opon, które mogą sprostać tym wymaganiom, pozwalając jednocześnie na codzienną jazdę. Dunlop Qualifi er II spełnia te wymagania, stwarzając wyjątkowe połączenie przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni, stabilności i prowadzenia, przy czym jest to opona, która szybko się rozgrzewa, jest wytrzymała oraz cechuje się dużą żywotnością.

Opona jest dostępna od połowy marca br. w następujących rozmiarach: 130/70ZR16, 120/60ZR17, 120/70ZR17, 160/60ZR17, 170/60ZR17, 180/55ZR17, 190/50ZR17, 190/55ZR17 i 200/50ZR17.

Podsumowując, opona Sportmax Qualifi er II to zaawansowana technologia na rynku Supersport, cechująca się:

-technologią MultiTread (MT), zaczerpniętą z cieszącej się uznaniem profesjonalnej opony wyścigowej D211GP, dającą wyjątkową -przyczepność zarówno na odcinkach prostych, jak i na zakrętach,
-doskonałą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni,
-systemem kontroli naprężenia szkieletu opony (CTCS) dla zwiększonej stabilności oraz powierzchni styku,
-drobnymi cząstkami sadzy dla wyjątkowej przyczepności, szybszego rozgrzewania się oraz większego zakresu temperatur roboczych,
-konstrukcją bezkońcowego opasania (JLB) tylnej opony dla stabilności przy dużych prędkościach oraz amortyzacji wstrząsów.

Artykuł ukazał się w magazynie Przegląd Oponiarski numer 5 (63) / Maj 2009

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!