Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Dunlop zaprezentował nową oponę – Sport Maxx Race 2. Została ona opracowana we współpracy z Porsche, aby sprostać wyśrubowanym wymaganiom nowej 911 GT3.
Pierwsza generacja opon Sport Maxx Race montowana była na poprzednim modelu GT3, a dziś Dunlop kontynuuje tradycję wyposażania samochodów niemieckiej marki w swoje specjalistyczne ogumienie. Dunlop już wcześniej dostarczał Porsche Motorsport opony do montażu fabrycznego dla pierwszego 911 GT3 oraz modeli Cayman GT4 i 911 GT3 RS.
Kluczem do zapewnienia najkrótszych czasów okrążeń jest przyczepność i precyzja kierowania. Optymalizując kształt opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na powierzchni styku, co dało lepszą reaktywność podczas pokonywania zakrętów i większą precyzję kierowania.
Inspirowana wzmocnieniami strukturalnymi występującymi w przyrodzie, opona Sport Maxx Race 2 wyróżnia się mostkami między rowkami, które zwiększają sztywność. Lekka konstrukcja wzmacniająca umożliwia zmniejszenie objętości gumy, dzięki czemu powstaje sztywniejsza i lżejsza opona o obniżonej do minimum masie.
Nowo opracowana Sport Maxx Race 2 jest wykonana z mieszanki, pochodzącej z opon wyścigowych, co jest kluczowym czynnikiem poprawiającym osiągi. Wyścigowa mieszanka nagrzewa się szybciej niż standardowe mieszanki, poprawiając tarcie między oponą a drogą, co zapewnia ekstremalną przyczepność i stabilność podczas prowadzenia samochodów o dużej mocy.
Po intensywnych testach na Pętli Północnej w Niemczech oraz na torze testowym Porsche w Nardò, opona Sport Maxx Race 2 została wybrana na wyposażenie fabryczne 911 GT3, samochodu torowego Porsche dla entuzjastów jazdy sportowej.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Michał N, 27 marca 2017, 22:26 0 0
Ale tytuł.....a kto ma dostarczać opony? Dystrybutor??!!!
Odpowiedz