Flagowy model bawarskiego producenta samochodów, hybrydowe BMW i8, napędzany jest 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Wyłącznym dostawcą świec zapłonowych do tego pojazdu jest NGK Spark Plug.
BMW i8 łączy w sobie elektryczny silnik o mocy 131 KM oraz pierwszy w historii BMW 3-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyprodukowany dla samochodów osobowych. Ten ostatni dostarcza moc 231 KM z pojemności zaledwie 1,5l. Oba silniki razem dają 362 KM i prędkość ograniczaną elektronicznie do 250 km/h. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje im zaledwie 4,4 sekundy.
3-cylindrowy TwinPower turbo pracuje ze zmienną fazą rozrządu, turbodoładowaniem oraz precyzyjnym bezpośrednim wtryskiem umieszczonym w pobliżu świecy zapłonowej. Z tego względu świeca musi sprostać wysokim wymaganiom: przede wszystkim musi gwarantować wysoką efektywność zapłonu mieszanki powietrzno-paliwowej, także przy dużych obciążeniach i bardzo szybkich ruchach mieszanki w cylindrze.
Świece do tego silnika dostarcza wyłącznie firma NGK Spark Plug. Do 1,5-litrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem NGK przeznaczyła świecę SILZKGR8C8S, wykorzystującą w swojej konstrukcji dwa rodzaje metali szlachetnych: iryd na elektrodzie środkowej i platynę na elektrodzie masy. Metal szlachetny na elektrodach zapewnia odporność na erozję. Gwarantuje również niezawodny zapłon na długi okres użytkowania świecy. Ponadto, specjalny kształt elektrod umożliwia jeszcze lepszy dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej, co w rezultacie zwiększa efektywność spalania. Z kolei zastosowany w tej świecy wydłużony izolator i końcówka z połączeniem „kubkowym” chronią przed przebiciami i wyładowaniami elektrycznymi na powierzchni izolatora nawet przy ekstremalnie wysokich wartościach napięcia zapłonowego.
Komentarze